رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فشار خون یک بیماری خاموش است که اثرات زیانباری بر سلامتی افراد دارد، اظهار کرد: به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری بسیج ملی کنترل فشار خون برای افراد بالای ۳۰ سال اجرا می شود.

تمامی افراد بالای ۳۰ سال تحت پوشش غربالگری فشار خون قرار می گیرند

سلامت نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فشار خون یک بیماری خاموش است که اثرات زیانباری بر سلامتی افراد دارد، اظهار کرد: به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری بسیج ملی کنترل فشار خون برای افراد بالای ۳۰ سال اجرا می شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر محمدرضا دارابی، تصریح کرد: در صورت عدم شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون، تمامی عروق درگیر آن می شود و در نهایت منجر به نارسایی کلیه، سکته های قلبی و مغزی می شود.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از جمعیت ۵ میلیون نفری استان خراسان رضوی، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال هستند تصریح کرد: براساس غربالگری های انجام شده در سال های گذشته، ۱۸۱ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال استان مبتلا به فشار خون بالا بودند که از بیماری خود اطلاعی نداشتند.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تغییر در سبک زندگی و تغذیه مناسب، موجب شده است که سالانه به بیماران مبتلا به فشار خون افزوده شود، اظهار کرد: بدین منظور، بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت با مشارکت تمامی واحدهای دانشگاهی و همکاری تمامی سازمان ها و نهادها در سطح استان آغاز شده است.
 
دکتر دارابی خاطرنشان کرد: در صورت شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون، به سطوح دو و سه برای درمان های تخصصی ارجاع می شوند.
 
وی افزود: ماه مبارک رمضان و شب های قدر بهترین زمان برای انجام غربالگری فشار خون محسوب می شود که علاوه بر مردم استان مشهد، زائران را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha