معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از نظارت پنج لایه‌ای بر اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور خبر داد.

نظارت پنج لایه‌ای وزارت بهداشت بر اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون

سلامت نیوز:معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از نظارت پنج لایه‌ای بر اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر علیرضا مغیثی گفت: این نظارت از سطح ستاد وزارت بهداشت شروع می‌شود و تا سطح خانه بهداشت در روستاها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ستاد وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی قطب و غیرقطب، مراکز جامع خدمات سلامت در شهرستان ها، پایگاه سلامت در شهر، خانه بهداشت در روستا و ایستگاه هایی که در محل تجمع مردم برای سنجش فشار خون ایجاد می شوند، در این طرح مورد نظارت و پایش قرار می گیرند.

وی هدف از پایش بسیج ملی را نظارت بر حسن اجرای انجام کار در طول دوره بسیج ملی و شناسایی ناکارآمدی‌ها، نابسامانی‌ها، اشکالات برنامه و انطباق وضعیت موجود با وضعیت مطلوب برنامه اعلام کرد و گفت: در طول اجرای بسیج ملی اهداف کوچک‌تری همچون حصول اطمینان از ابلاغ کلیه دستورالعمل‌ها به تمامی پرسنل و اطمینان از ابلاغ آن به کارگزاران، راهنمایی، هدایت و آموزش کارکنان در صورت لزوم، استفاده بهینه از منابع، نظم کاری بیشتر، ایجاد انگیزه در کارکنان، حفظ وحدت و یکپارچگی در بین کارکنان، وحدت رویه از ستاد تا سطح مرکز خدمات جامع سلامت را نیز دنبال می‌کنیم.

مغیثی اضافه کرد: ناظران موظف هستند بازخوردها را همان روز به سطح بالاتر گزارش کرده و ملزم به رفع کاستی‌ها هستند. چنانچه لازم به ورود به یک مساله از سطح بالاتر از ناظر باشد، برای رفع مشکل سطح بالاتر ورود می‌کند و کلیه فعالیت‌ها در ستاد نیز رصد خواهد شد.

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: برآورد ما این است که 15 میلیون نفر از افراد بالای 30 سال، فشار خون دارند که 50 درصد شناسایی شده‌اند و از این تعداد 50 درصد درمان می‌گیرند و فقط 20 درصد کنترل موثر دارند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی افزود: بنابراین حدود 6 تا 7 میلیون بیمار فشار خون ناشناخته داریم که این بسیج ملی کمک می‌کند که حداقل 2 میلیون نفر از افراد بالای 30 سال از وجود یا فقدان فشار خون مطلع شوند و اگر مبتلا هستند فشار خون خود را کنترل کنند.

مغیثی بیان داشت: انتظار داریم حداقل یک میلیون نفر در این کمپین درمان موثر بگیرند و بعد از اتمام طرح نیز در اختیار سیستم نظام سلامت در شهرها، روستاها و حاشیه شهرها باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha