معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت از مجموع 350 هزار نفر افراد تحت پوشش این دانشگاه در سه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، تاکنون بالغ بر 18 هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده اند.

۱۸ هزار نفر مبتلا به بیماری فشار خون در تربت حیدریه شناسایی شد

سلامت نیوز:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت از مجموع 350 هزار نفر افراد تحت پوشش این دانشگاه در سه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، تاکنون بالغ بر 18 هزار نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، الهام بهره مند صبح امروز در حاشیه آغاز طرح بسیج کنترل فشار خون در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: گروه هدف در این جامعه آماری شامل افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی در هر سنی می باشد.


متخصص بیماری های قلب و عروق و استادیار دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز گفت: نخستین درمان بیماری فشار خون یا بیماری
قاتل خاموش تغییر سبک زندگی و اصلاح رژیم های غذایی و انجام فعالیت های بدنی است.


رضا قاسمی با بیان اینکه خیلی از مبتلایان از بیماری خود بی خبر هستند، افزود: فشارخون سه دسته بیماری از جمله بیماری های عروق مغزی، عروق قلبی و عروق محیطی ایجاد می کند و این موضوع ضرورت آگاهی در مورد این بیماری را بیشتر می کند زیرا دو سوم کسانی که دچار سکته مغزی می شوند دچار بیماری فشار خون بوده و ۵۰ درصد بیماران سکته های قلبی، سابقه فشار خون داشته اند.
 

وی خاطر نشان کرد: نقش ژنتیک در ابتلای به این بیماری مهمترین فاکتور است و عوامل دیگری مانند سن و جنسیت نیز تاثیرگذار و لازم به ذکر است عوارض فشارخون معمولا ۱۰تا ۳۰ سال بعد از ابتلاء به سراغ فرد می آیند.

همزمان با سراسر کشور طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۱۴ تیرماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha