رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به وضعیت بیماری سالک در روستاهای سیل‌زده شادگان، گفت: مواردی از ابتلاء به سالک در روستاهای سیل‌زده شادگان مشاهده شده است اما تاکنون موردی از طغیان نداشته‌ایم.

طغیان بیماری در مناطق سیل‌زده جنوب خوزستان مشاهده نشده است

سلامت نیوز:رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به وضعیت بیماری سالک در روستاهای سیل‌زده شادگان، گفت: مواردی از ابتلاء به سالک در روستاهای سیل‌زده شادگان مشاهده شده است اما تاکنون موردی از طغیان نداشته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر شکرالله سلمان‌زاده به اشاره به وضعیت بهداشتی مناطق سیل‌زده شادگان اظهار کرد: تیم‌های بهداشتی به صورت مرتب به روستاهای درگیر سیل شادگان سرکشی و وضعیت آب آشامیدنی، آب شبکه و بهداشت محیط را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: همچنین بیماری‌هایی که ممکن است خطرساز شوند، مرتب ردیابی می‌شود که خوشبختانه تاکنون طغیان بیماری خاصی نداشته‌ایم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: بحث آهک‌پاشی جوی‌های روباز و جاهایی که ماندآب وجود داشت و به فاضلاب تبدیل شده‌اند، در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

سلمان‌زاده تصریح کرد: تنها مشکل، بحث حشرات موذی است. با توجه به اینکه استفاده از سموم و حشره‌کش تأیید نشده است، بیشتر سعی کرده‌ایم با توزیع پشه‌بند، مردم از خود مراقبت کنند.

وی در خصوص احتمال انتقال بیماری‌ها از طریق حشرات در مناطق سیل‌زده گفت: اکنون مخزن بیماری وجود ندارد. برخی بیماری‌ها مانند مالاریا از طریق نیش حشرات منتقل می‌شوند اما اکنون مخزن آن وجود ندارد و نگرانی از این بابت نیست.

سلمان‌زاده ادامه داد: با این وجود اگر پشه خاکی رشد کند، ناقل بیماری سالک است و بیماری سالک بیماری بومی خوزستان است. ممکن است با افزایش موارد بیماری سالک مواجه شویم اما خوشبختانه تاکنون موردی از افزایش آن نداشته‌ایم. مواردی از ابتلاء به سالک در روستاهای سیل‌زده شادگان مشاهده شده است اما تاکنون مواردی از طغیان نداشتیم.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha