سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با وجود تأمین نشدن اعتبار و كمبود پایگاه‌های امدادی هلال احمر عملیات اطفاء حریق در جاده‌ها در تصادفات را انجام می‌دهد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: عملیات اطفاء حریق در تصادفات جاده‌ای از طرف كمیسیون ایمنی راه‌ها بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده است ولی سازمان امداد و نجات جمعیت با وجود نداشتن اعتبار و پایگاه‌های امدادی در سراسر كشور عملیات اطفاء حریق در تصادفات را انجام می‌دهد.

وی گفت: اطفاء حریق در تصادفات جاده‌ای به دلیل اینكه یك خودور می‌تواند در مدت چند دقیقه كاملاً بسوزد باید فرآیند امدادی و اطفاء حریق آن در سریع ترین زمان ممكن با تجهیزات مجهزی صورت پذیرد كه در این راستا هلال احمر با وجود نداشتن اعتبارات لازم عملیات‌های اطفاء حریق را انجام می‌دهد ولی برای امدادرسانی بهتر و همچنین سریعتر باید وسایل، امكانات و تجهیزات اطفاء حریق در كشور افزایش یابد.

مظفر تصریح كرد: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حال حاضر 219 پایگاه در جاده‌های سراسر كشور دارد كه تمام این پایگاه‌های دارای كپسول اطفاء حریق هستند ولی تعدادی از این پایگاه‌ها دارای امكانات پیشرفته اطفاء حریق هستند.

وی اظهار داشت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حال حاضر 135 دستگاه پیشرفته اطفاء حریق در اختیار دارد و اكنون نیز زمان حضور تیم‌های اطفاء حریق و امدادی هلال احمر بر سر صحنه‌های تصادفات جاده‌ای در حدود 8 تا 10 دقیقه است.

مظفر به تجهیز خودروهای امدادی هلال احمر به امكانات و تجهیزات اطفاء حریق اشاره كرد و افزود: برای پوشش تمام جاده‌های كشور باید اعتبارات و پایگاه‌های هلال احمر نیز افزایش یابد زیرا در حال حاضر این امكانات و تجهیزات اطفاء حریق جوابگوی مهار آتش سوزی‌های تصادفات جاده‌ای نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha