عضو شورای سیاست‌گذاری رادیولوژی کشور گفت: تعداد خانم‌های در حال تحصیل در رشته رادیولوژی به مراتب بیشتر از آقایان است که این موضوع نشان می‌دهد طی سال‌های آینده، مشکلات برطرف خواهد شد.

افزایش رادیولوژیست‌های خانم طی سال‌های آینده

سلامت نیوز: عضو شورای سیاست‌گذاری رادیولوژی کشور گفت: تعداد خانم‌های در حال تحصیل در رشته رادیولوژی به مراتب بیشتر از آقایان است که این موضوع نشان می‌دهد طی سال‌های آینده، مشکلات برطرف خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد برفه‌ای عضو شورای سیاست‌گذاری رادیولوژی کشور توضیح داد: در حال حاضر تعداد زیادی سونوگراف خانم در این حیطه در حال فعالیت هستند اما تفکیک جنسیتی پزشک و بیمار از لحاظ علمی و اقتصادی مقرون به صرفه و ممکن نیست.

وی ادامه داد: به دلیل فرهنگ مذهبی مردم ایران، رادیولوژیست‌ها تا جایی که ممکن است، این موضوع را رعایت می‌کنند و در بسیاری از این مراکز، دستیاران خانم اقدامات درمانی بانوان را انجام می‌دهند.

این رادیولوژیست افزود: نمی‌توان در مورد اشتغال بانوان در این زمینه رقم دقیقی را اعلام کرد، اما تعداد خانم‌های در حال تحصیل در رشته رادیولوژی به مراتب بیشتر از آقایان است که این موضوع نشان می‌دهد طی سال‌های آینده این معدود مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

برفه‌ای تصریح کرد: بانوان به دلیل مسؤولیت‌های کاری که در منزل دارند، ساعات کمتری در محل کار خود حضور می‌یابند اما در تمام شاخه‌های پزشکی، جدایی و تفکیک پزشک و بیمار صورت نگرفته است و بیمار می‌تواند با درخواست از متخصص رادیولوژی کار خود را انجام دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha