سلامت نیوز :  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: ایران در زمینه پیوند مغز استخوان در زمره سه كشور پیشرو جهان قرار دارد و بیش از سه هزار پیوند از این نوع در مراكز پیوند مغز استخوان ایران انجام گرفته است.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر مرضیه وحید دستجردی عصر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های ایرانی مستقر در مسكو خاطرنشان كرد: علاوه بر آن، سالانه حدود دو هزار پیوند كلیه و یكهزار و 500 پیوند قلب در مراكز پزشكی و جراحی ایران صورت می گیرد.
وی با بیان اینكه در زمان حاضر پیوند كلیه در تمام استانها و دانشگاههای سراسر كشور صورت می گیرد گفت: در چهار مركز پزشكی كشور نیز پیوند كبد انجام می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر ایران در زمینه پیوندهای اعضای بدن گفت: تمام پیوندهای اعضای بدن در ایران اجرا می شود و دسترسی به این پیوندها برای مردم وجود دارد و مشكلی در این زمینه نداریم.
دستجردی همچنین با اشاره به موفقیت ایران در عرصه مبارزه با دخانیات گفت: در سایه تلاشهای صورت گرفته، مصرف دخانیات در ایران از 14 به 11 درصد رسیده و قاچاق محصولات دخانی به كشور نیز 40 درصد كاهش یافته است.
وی همچنین به دستاوردهای ایران در عرصه تولید دارو اشاره كرده و افزود: 96 درصد داروهای مورد نیاز را در داخل تولید می كنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشورمان همچنین با اشاره به تجربیات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در زمینه درمان اعتیاد و مشكلات روسیه در این زمینه گفت: در این عرصه می توانیم با روسیه تبادل تجربیات داشته و می توانیم به نتایجی دست بیابیم.
وی در پاسخ به سؤالی در زمینه وضع نظام بهداشت و درمان ایران، گفت: 95 درصد مردم ایران بیمه درمانی هستند و از خدمات رایگان مراكز بهداشتی استفاده می كنند.
دستجردی ادامه داد: در ایران 50 دانشگاه علوم پزشكی وجود دارد و حدود یك میلیون دانشجو در آنها مشغول به تحصیل هستند و 150 هزار پزشك و متخصص نیز در سیستم پزشكی و درمانی مشغول بكارند.
وی با اشاره به دیدار خود از چند مركز بزرگ پزشكی در مسكو از جمله مركز جراحی قلب و مركز زنان و زایمان گفت: با مسؤولان این مراكز گفت وگو كردیم و به نظر می آید در زمینه های علمی می توانیم با آنها همكاری كنیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی از جمله عرصه های همكاری میان دو كشور به امكان تبادل استاد و دانشجو و نیز تجربیات پزشكی و پژوهشی اشاره و دورنمای این همكاریها را خوب توصیف كرد.
دكتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كشورمان به منظور سفر چهار روزه علمی-كاری به روسیه در مسكو بسر می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha