سلامت نیوز : دكتر منصور شكیبا رییس این دانشگاه تصریح کرد : هم مرزی سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که از نظر بهداشتی در شرایط نامناسبی به سر می برند و همچنین صعب العبور بودن مناطق تحت پوشش و جمعیت سیاری و حاشیه نشین شهرهای استان کار واکسیناسیون را در سیستان و بلوچستان دشوار کرده است .

وی با بیان اینکه برای کنترل و پیشگیری کامل بیماری های عفونی، مشارکت عمومی مردم و دستگاه های اجرایی لازم و ضروری است به همه افراد جامعه به ویژه خانواده ها توصیه كرد: به واکسیناسیون خود و فرزندانشان توجه ویژه داشته باشند چرا که ارتقاء سلامت جامعه و ریشه کنی بیماری ها وظیفه همگانی است .

براساس این گزارش رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز هدف از برگزاری هفته ایمن سازی در سیستان و بلوچستان را جلب حمایت سیاست گذاران و مسئولان و همچنین افزایش دانش و اصلاح نگرش رفتار خانواده در مورد واکسیناسیون عنوان کرد .

دکتر گویا تصریح کرد : با وجود مرز طولانی سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان و آسیب پذیری استان در مقابل فلج اطفال ، بیش از 11 سال است که به همت فعالان عرصه سلامت و کادر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، موردی از فلج اطفال در سیستان و بلوچستان گزارش نشده که این جای قدردانی دارد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha