یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 27218

ماهی ها منبع خوبی از امگا 3 هستند و توصیه می شود افراد حداقل هفته ای 2 بار ماهی بخورند.

سلامت نیوز :ماهی ها منبع خوبی از امگا 3 هستند و توصیه می شود افراد حداقل هفته ای 2 بار ماهی بخورند.

دكتر زهرا عبداللهی معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ‌درمان وآموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ با این که موارد متنوعی برای انتخاب در گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها وجود دارد ولی مردم بیشتر گوشت قرمز و مرغ را ترجیح می دهند كه توصیه می شود از غذاهای متنوع این گروه مثل ماهی ها، حبوبات و مغزها نیز استفاده کنند.

وی افزود: بهتر است افراد از گوشت های سفید مانند مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز استفاده کرده و قبل از طبخ گوشت مرغ، پوست آن را جدا كنند زیرا پوست مرغ چربی فراوانی دارد.

دكتر عبداللهی با اشاره به این كه در فرآورده های گوشتی مثل سوسیس و کالباس مقادیر زیادی نمک و مواد نگهدارنده افزوده می شود، تصریح كرد: توصیه می شود مصرف این غذاها را تا حد امكان كم كرده و سعی كنند مواد غذایی سالم را جایگزین آن ها كنند.

وی درباره مصرف انواع مغزها گفت: مغزها مانند گردو، فندق، بادام و پسته بهترین میان وعده محسوب می شود و برای تامین پروتئین، انرژی و برخی از مواد مغذی مانند آهن و روی مناسب هستند.

معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه  ادامه داد: دانه های آفتابگردان، بادام و فندق غنی ترین منابع ویتامین E در گروه گوشت، حبوبات، تخم مرغ و مغزها هستند كه بهتر است برای دریافت روزانه ویتامین E بیشتر از مغزدانه ها و دانه های روغنی  استفاده شود.

به گفته وی، مصرف گوشت برای رشد نوجوانان لازم است و بسیاری از والدین به دلیل ترس از افزایش کلسترول و چربی اشباع، مانع از مصرف گوشت در نوجوانان می شوند كه این كار توصیه نمی شود.

دكتر عبداللهی درباره مصرف گوشت توصیه كرد: اگر بخواهند گوشت یخ زده را آب پز کنند باید بلافاصله بعد از خارج کردن از فریزر آن را بپزند و اگر به هر دلیلی می خواهند گوشت از حالت یخ زده خارج شود، آن را 24 ساعت قبل از طبخ از فریزر خارج کرده و در یخچال بگذارند.

وی خاطرنشان كرد: بعد از خرید گوشت قرمز، طیور و فرآورده‌های دریایی فوراً  آن ها را به خانه برده و در یخچال یا فریزر قراردهند و از نگهداشتن آن ها در دمای اتاق به مدت طولانی اجتناب کنند و هرگز گوشت را نیم پز رها نکنند.

وی تأكیدكرد: حتما برای بسته بندی‌ محصولات گوشتی از کیسه‌های پلاستیکی استفاده كنند که نسبت به رطوبت و هوا نفوذ ناپذیر باشند زیرا وقتی گوشت در معرض هوا قرار می گیرد ویژگی‌های کیفی و ارزش غذایی آن کاهش پیدا می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha