یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 27223
سلامت نیوز : رفتارهای غلط تغذیه ای والدین در كودكان،به علت مواد غذایی غیر مفید منجر به تغییر ذائقه كودكان می شود.
ضیاء الدین مظهری متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:رفتارهای غلط تغذیه ای والدین در كودكان به علت مواد غذایی غیر مفید منجر به تغییر ذائقه كودك و میل او به مصرف بیش از حد تنقلات و كربوهیدرات ها شده كه در صورت مداومت، وی دچار سوء تغذیه و كاهش ماد مغذی در بدن می شود.

وی تاكید كرد:والدین نباید محبتشان را با دادن تنقلات و انواع شكلاتها و نظایر آن به كودكانشان اثبات كنند زیرا مصرف اینگونه مواد موجب می شود تا نوعی اعتیاد نسبت به مصرف این مواد به همراه سیری كاذب در كودك پدیدار شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به تحقیقات اخیر دانشمندان در خصوص ذائقه كودكان تصریح كرد:طبق آخرین تحقیقات انجام شده اگر در دوران آغاز روند تغذیه ای كودك پس از دوره شش ماهه تغذیه با شیر مادر در بین 8 تا 12 بار از برخی خوراكی های غیر مفید همچون تنقلات به ویژه شكلاتها، مایعات شیرین با اسانسهای مختلف و نظایر آن به وی داده شود كودك دچار تغییر ذائقه می شود.

وی اظهارداشت:والدین باید این نكته را نیز بدانند كه معده كودك حجم كمی دارد و اگر این حجم كم در طول روز با مصرف مواد و خوراكی های غیر ضروری پر شود دیگر جایی برای هضم و مصرف غذاهای مفید و مغذی نیست و نباید انتظار داشته باشند كه كودكشان دیگر میلی به غذا خوردن داشته باشد.

ضیاء الدین مظهری افزود:والدین باید كودكانشان را از همان مراحل ابتدایی تغذیه به خوردن مواد مغذی و میوه ها عادت دهند تا ذائقه كودك با توجه به موادی سالم شكل گیرد كه در آینده مانع از بروز سوء تغذیه و گرسنگی سلولی وی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha