مصرف دخانیات در کشور رو به افزایش بوده و این امر در تهران و شهرستان ها تفاوت چندانی ندارد.این سخن محمدعلی محققی معاون اموزش وزارت بهداشت است .این در حالیست که وزیر بهداشت دیروز در مسکو اعلام کرد میزان مصرف دخانیات در ایران کاهش یافته است .

سلامت نیوز :مصرف دخانیات در کشور رو به افزایش بوده و این امر در تهران و شهرستان ها تفاوت چندانی ندارد.این سخن محمدعلی محققی معاون اموزش وزارت بهداشت است .این در حالیست که وزیر بهداشت دیروز در مسکو اعلام کرد میزان مصرف دخانیات در ایران کاهش یافته است .

معاون اموزش وزارت بهداشت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران همچنین افزود : مطالعاتی که در چند سال پیش انجام شده نشان می دهد، متأسفانه مصرف دخانیات در کشور در حال افزایش است.

وی تصریح کرد : بیشتر افراد بالای 15 سال شروع به مصرف سیگار کرده و در دهه سوم زندگی و قبل از 30 سالگی معمولاً افراد شروع به مصرف دخانیات می کنند.

محققی تصریح کرد: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان تنفسی و حنجره از جمله عوارض مصرف دخانیات بوده که متأسفانه در سال های آینده با موجی از این بیماری ها روبرو خواهیم شد مگر اینکه سیاست های دولت در این زمینه به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: تفاوت چندانی میان مصرف دخانیات بین جوانان تهرانی و شهرستان ها وجود ندارد و قیمت ارزان، دسترسی آسان و مقررات ناکافی از دلایل مصرف دخانیات در بین جوانان است.
این در حالیست که مرضیه وحید دستجردی در همایش بین المللی  زندگی سالم و مبارزه با بیماری های غیرواگیر در مسكو گفت: تلاش برای كنترل استعمال دخانیات همواره از جمله اولویت های جمهوری اسلامی در سیاست های مربوط به حوزه بهداشت و سلامت بوده است و در سایه اقدامات گسترده صورت گرفته، میزان مصرف دخانیات در ایران از 14 درصد در سال 1383 به 11 درصد در سال گذشته كاهش یافته است.
وزیر بهداشت كشورمان در این همایش با بیان این مطلب كه خوشبختانه نتایج چشمگیری در دو سال اخیر در زمینه كنترل و مبارزه با استعمال دخانیات كسب كرده ایم ، اضافه كرد: كاهش 40 درصدی قاچاق سیگار از جمله این دستاوردها بوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha