یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 27229

رئیس انجمن ارولوژی ایران گفت: 10 درصد از مردان در طول عمر خود به بیماری بزرگی پروستات مبتلا می‌شوند.

 سلامت نیوز : رئیس انجمن ارولوژی ایران گفت: 10 درصد از مردان در طول عمر خود به بیماری بزرگی پروستات مبتلا می‌شوند.

به گزارش  فارس، محمد علی زرگر امروز در نشست خبری برگزاری چهاردهمین كنگره ارولوژی ایران كه 13 تا 16 اردیبهشت در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود اظهار داشت: چهاردهمین كنگره ارولوژی كشور با حضور انجمن ارولوژی اروپا، آسیا، كشورهای عربی و دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور برای ارتقاء سطح دانش متخصصان این رشته پزشكی برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این كنگره بررسی آخرین دستاوردهای تحقیقات مجامع علمی داخلی و خارجی كشور و همچنین آشنایی متخصصان این حوزه با یكدیگر در سطح بین‌المللی است كه این كنگره نیز همانند كنگره‌های دیگر برای ارولوژیست‌ها دارای 18 امتیاز و برای سایر پزشكان دارای 13 امتیاز بازآموزی است.

زرگر با بیان اینكه در برگزاری هر ساله كنگره ارولوژی ایران مطالب مهمی را هر سال مورد نظر قرار می‌دهیم، تصریح كرد: امسال نیز در برگزاری چهاردهمین كنگره ارولوژی ایران بحث ارولوژی زنان و اطفال را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

وی همچنین از حضور رئیس انجمن ارولوژی اروپا در سرشناس‌ترین ارولوژیست‌های جهان به حساب می‌آید، خبر داد و گفت: به دلیل اینكه در سالهای گذشته برخی پزشكان بابت دانش زبان انگلیسی دچار مشكل بودند امسال در سالن اصلی كنگره مباحث علمی همزمان دو زبان فارسی و انگلیسی ترجمه می‌شود.

زرگر اظهار داشت: در چهاردهمین كنگره ارولوژی ایران مباحثی همچون ارولوژی اطفال، زنان، تومورها، ناتوانی جنسی، درمان‌های نازایی، جراحی‌های ترمیمی، پیوند كلیه، اندیولوژی و لاپاراسكوپی در رشته ارولوژی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن ارولوژی ایران با اشاره به اینكه 10 درصد مردان به بیماری بزرگی پروستات در طول عمر خود مبتلا می‌شوند و 5 درصد مردان باید با عمل جراحی درمان شود، تصریح كرد: این مسئله برای كشور ما به دلیل جمعیت بالای مردان بسیار حائز اهمیت است و ما نیز هر ساله این مسئله را در كنگره مورد بررسی قرار می‌دهیم.

زرگر همچنین به برگزاری پنجمین كنگره پرستاری همزمان با برگزاری چهاردهمین كنگره ارولوژی ایران در تاریخ 14 و 15 اردیبهشت نیز اشاره كرد و بیان داشت: كنگره پرستاری نیز با همت پرستاران كشور و همچنین امتیاز بازآموزی همزمان در محل پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

زرگر به مسائل عفونت‌های روده‌ای در نوزادان نیز اشاره كرد و گفت: مسئله عفونت روده در پسرها بسیار شایع است و در دختران این عفونت بعد از دوران نوزادی بسیار شیوع پیدا می‌كند و این بیماری یك بیمار مادرزادی است و درمان آن در حال حاضر با دارو صورت می‌پذیرد در حالی كه در یك دهه گذشته درمان عفونت‌های روده‌ای در نوزادان باید به صورت عمل های جراحی صورت می پذیرفت.

رئیس انجمن ارولوژی ایران به برگزاری پانل‌های اخلاق پزشكی و علمی در این كنگره اشاره كرد و گفت: آگاهی و اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه از رسالت‌های مهم انجمن ارولوژی ایران به حساب می‌آید و در این راستا با وجود ارائه اطلاعات مناسب از پایگاه اینترنتی این انجمن هر ساله در نخستین پنجشنبه اسفند (روز سلامت مردان) ارولوژیست‌ها به آحاد جامعه در زمینه بیماری‌های ارولوژی مشاوره می‌دهند.

* برگزاری كنفرانس‌های مردمی ارولوژی به زبان ساده

در ادامه این نشست خبری عبدالرسول مهرسای، دبیر انجمن ارولوژی نیز با اشاره به اینكه در چهاردهمین كنگره ارولوژی ایران دستاوردهای علمی متخصصان كشورمان با متخصصان كشورهای دیگر به خصوص كشورهای همسایه و عربی مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد افزود: اساتید بزرگی نیز از كشورهای ایتالیا و سوئد برای این كنگره به ایران دعوت شده‌اند.

وی اظهار داشت: در این كنگره‌ كارگاه‌های علمی، عملی و جراحی زنده نیز خواهیم داشت و تاكنون 180مقاله نیز دبیرخانه این كنگره برای ارائه در روزهای 13 تا 16 اردیبهشت مورد پذیرش قرار گرفته است.

دبیر انجمن ارولوژی ایران همچنین به برگزاری كنفرانس‌های مردمی ارولوژی به زبان ساده برای نخستین بار در كشور در سال جاری خبر داد و گفت: این كنفرانس‌ها مخصوص آحاد جامعه خواهد بود تا با زبانی ساده و شیوا آموزه‌های پزشكی و درمانی رشته ارولوژی به مردم آموزش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha