دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 272355

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از برنامه ‌های وزارت بهداشت که آن را با کمک مجلس پیش می ‌بریم، بحث عدالت آموزشی تخصصی است که بر اساس آن در سال گذشته ۶۰۰ نیروی متخصص را برای مناطق محروم اعزام کردیم و امسال هم ۱۰۰۰ نیروی متخصص با سهمیه عدالت آموزشی توزیع می ‌شوند.

توزیع ۱۰۰۰ متخصص در مناطق محروم در سال جاری

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از برنامه ‌های وزارت بهداشت که آن را با کمک مجلس پیش می ‌بریم، بحث عدالت آموزشی تخصصی است که بر اساس آن در سال گذشته ۶۰۰ نیروی متخصص را برای مناطق محروم اعزام کردیم و امسال هم ۱۰۰۰ نیروی متخصص با سهمیه عدالت آموزشی توزیع می ‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، قاسم جان بابایی در نشست خبری که با حضور وزیر بهداشت و اصحاب رسانه برگزار شد، در پاسخ به سوالی درخصوص واگذاری مراکز درمانی دولتی به بخش خصوصی، گفت: در این واگذاری ‌ها همچنان با تعرفه دولتی ارائه خدمات را انجام می‌ دهیم. بنابراین تمام مراکزی که به بخش خصوصی واگذار می ‌شوند، با نرخ دولتی خدمت می ‌دهند.

وی همچنین، در پاسخ به سوالی درخصوص داروهای بیماران خاص، تصریح کرد: تاکنون ۸۰ مرکز جامع بیماران خاص افتتاح شده است و بیماران خاص تحت پوشش طرح تحول هستند. از طرفی اکثر داروهای موثر بیماران خاص در کشور تولید می ‌شوند. همچنین نسل سوم داروهای تالاسمی را هم در کشور تولید می‌ کنیم.

جان بابایی افزود: داروی بیماران انعقاد خون و ام اس نیز در داخل تولید می ‌شود. در عین حال ما بیماران اسکلتی، عضلانی را شناسایی کردیم و آن دسته از این بیماران که به دارو پاسخ می‌ دهند، تحت پوشش وزارت بهداشت قرار گرفته ‌اند. حال بخشی از این بیماران که به درمان دارویی پاسخ نمی ‌دهند باید مورد توانبخشی قرار گیرند. در این زمینه بسته توانبخشی تدوین کرده ‌ایم که این بسته در شورای عالی به تصویب می ‌رسد.

معاون درمان وزار بهداشت درخصوص وضعیت توزیع نیروی انسانی در کشور عنوان کرد: یکی از برنامه ‌های وزارت بهداشت که آن را با کمک مجلس پیش می ‌بریم، بحث عدالت آموزشی تخصصی است که بر اساس آن در سال گذشته، ۶۰۰ نیروی متخصص را برای مناطق محروم اعزام کردیم و 12 سال در آن مناطق ماندگار خواهند بود.

وی گفت: امسال نیز ۱۰۰۰ نیروی متخصص  با سهمیه عدالت آموزشی توزیع می ‌شوند. با ادامه این روند طی دو تا سه سال آینده، بحث استقرار پزشکان، اسکان و پرداختی‌ هایشان در ۲۳۰ شهر کم برخوردار که مهمترین چالش ما است، به کمترین نگرانی بدل خواهد شد.

جان بابایی درخصوص پرداختی پزشکان شاغل در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: به دستور وزیر بهداشت، پرداختی پزشکان در مناطق کمتر برخوردار و محروم، بیشتر است، چراکه پرداختی آنها به دو شکل صورت می گیرد، پرداختی آنها، هم به صورت عدد ثابت و هم به صورت ضریب ترجیحی که بیمه برای این پزشکان در نظر می گیرد، محاسبه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha