کیانوش جهانپور با تصریح بر اینکه هیچ بسته ای از طرح تحول سلامت در حوزه های درمان، بهداشت و آموزش پزشکی حذف نشده است گفت: نه تنها با توقف در این طرح روبرو نیستیم بلکه تمامی بسته ها مشمول بازنگری و بهبود مداوم و ارتقاء مستمر هستند.

هیچ بسته ای از طرح تحول سلامت حذف نشده

سلامت نیوز:کیانوش جهانپور با تصریح بر اینکه هیچ بسته ای از طرح تحول سلامت در حوزه های درمان، بهداشت و آموزش پزشکی حذف نشده است گفت: نه تنها با توقف در این طرح روبرو نیستیم بلکه تمامی بسته ها مشمول بازنگری  و بهبود مداوم و ارتقاء مستمر هستند.

برنامه «گفت و گوی علمی» رادیو گفت و گو با موضوع نقاط مثبت و منفی طرح تحول سلامت و با حضور کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روی آنتن رفت.

کیانوش جهانپور در آغاز با تصریح بر اینکه هیچ بسته ای از طرح تحول سلامت در حوزه های درمان، بهداشت و آموزش پزشکی حذف نشده است، گفت: نه تنها با توقف در این طرح روبرو نیستیم بلکه تمامی بسته ها مشمول بازنگری و بهبود مداوم و ارتقاء مستمر هستند و علی رغم همه مشکلاتی که از نظر اعتباری وجود دارد، طرح تحول سلامت ادامه دارد.

وی بیان کرد: فارغ از موضوعات و منطق اقتصادی طرح تحول سلامت، برخی مشکلات مالی مزمن و فراگیر است و به هیچ وجه این مشکلات صرفا اختصاص به طرح تحول سلامت ندارند و اینکه همه مشکلات را به طرح تحول سلامت منتقل کنیم دور از انصاف است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با رادیو گفت و گو ضمن اشاره به اینکه طرح تحول سلامت با قوت و جدیت ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: بسته های طرح تحول با تاکید بیشتر بر منطق اقتصادی و با یک دورنگری در حوزه اقتصاد و چشم انداز وضعیت مالی و بودجه ای کشور تداوم پیدا خواهد کرد.

وی ابراز داشت: طرح تحول سلامت دیرتر از آنچه باید، آغاز شد و اینکه درمان در این طرح بر دیگر بسته ها تقدم داشت، یک نوع مدیریت بحران بود که ناشی از ورود دیرهنگام به این طرح است. هنوز هم این انتقاد وارد است که چرا دیرهنگام به این طرح ورود کردیم و همه این مشکلات روی هم انباشته شد به طوری که در حوزه درمان وضعیت در آستانه بحران قرار داشت اما در این شرایط طرح تحول سلامت با بسته های درمانی، در این حوزه موفق عمل کرد.

جهانپور ضمن دفاع از طرح تحول سلامت، عنوان کرد: این طرح در کلان و در اجزا، کماکان یک سرمایه اجتماعی برای نظام، انقلاب و کشور محسوب می شود و کمتر طرح و پروژه اجتماعی در سال ها و دهه های اخیر چنین رهیافتی داشته است.

وی در عین حال با تاکید بر لزوم بازنگری و ارزیابی طرح تحول سلامت اظهار کرد: در ارزیابی بسته ها مواردی تحت عنوان اصلاح مطرح خواهد شد و وزارت بهداشت نیز در مقابل نقدهای وارده مقاومت نشان نخواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha