در حالی كه وزارت بهداشت از پیشنهاد افزایش 27 درصدی تعرفه‌های پزشكی به علت تورم و افزایش هزینه ناشی از هدفمندی یارانه‌ها خبر داده بود. مسئولان دبیرخانه شورای عالی بیمه از هر گونه اظهار نظر در این مورد خودداری می‌كنند، نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس اما از افزایش 9 درصدی این تعرفه‌ها خبر می‌دهد.

 سلامت نیوز :در حالی كه وزارت بهداشت از پیشنهاد افزایش 27 درصدی تعرفه‌های پزشكی به علت تورم و افزایش هزینه ناشی از هدفمندی یارانه‌ها خبر داده بود. مسئولان دبیرخانه شورای عالی بیمه از هر گونه اظهار نظر در این مورد خودداری می‌كنند، نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس اما از افزایش 9 درصدی این تعرفه‌ها خبر می‌دهد.

انوشیروان محسنی بندپی، نایب رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس  افزود: ظاهراً شورای عالبی بیمه دیروز درباره تعرفه های پزشكی امسال مصوبه داشته است اما هنوز شورای عالی بیمه به طور رسمی مصوبات دیروز خود را درباره تعرفه‌های پزشكی سال 90 به كمیسیون بهداشت مجلس اعلام نكرده اما بنابر اطلاعات ما این تعرفه‌ها با افزایش 9 درصدی برای خدمات پزشكی و تشخیصی دولتی و 7 درصدی برای بخش خصوصی مصوب شده است.

از طرف دیگر علیرضا اولیایی منش، رئیس اداره سیاستگذاری تعرفه‌های سلامت وزارت بهداشت به فارس گفت: بر اساس توافق اعضای شورای عالی بیمه قرار است هر گونه اطلاع رسانی درباره میزان افزایش تعرفه‌های پزشكی سال 90 قبل از تصویب دولت از سوی دبیرخانه شورای عالی بیمه در وزارت رفاه انجام شود بنابراین ما از اعلام میزان افزایش تعرفه‌ها در سال جاری معذوریم.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا نظر وزارت بهداشت در تصویب تعرفه‌های پزشكی امسال تأمین شد، گفت: وزارت بهداشت پیشنهادهایی برای افزایش تعرفه‌های پزشكی در سال 90 به شورای عالی بیمه ارائه كرده بود اما شورای عالی بیمه باید ضروریات دیگر كشور را هم لحاظ كند و بر اساس آن تعرف‌ه‌های خدمات پزشكی را مصوب كند.

پیش از این حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت از پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر افزایش بین 26 تا 28 درصدی تعرفه‌های پزشكی برای بخش دولتی و خصوصی با توجه به تورم حوزه سلامت كه در سال 89 حدود 18 درصد اعلام شد و نیز افزایش هزینه‌های ناشی از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها خبر داده بود كه قرار بود روز شنبه «10 اردیبهشت» در شورای عالی بیمه بررسی شود.

محمدرضا نوروزی، دبیر شورای عالی نظام پزشكی نیز در این مورد به فارس گفت: شنیده‌های ما حاكی از این است كه دیروز شورای عالی بیمه تعرفه‌های پزشكی بخش دولتی را تصویب كرده و درباره تعرفه‌های بخش خصوصی مصوبه‌ای نداشته است اما اگر افزایش 7 درصدی تعرفه‌های بخش خصوصی صحت داشته باشد قطعاً ما قبول نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha