دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 272419

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که نوشیدن تا ۲۵ فنجان قهوه در روز برای قلب مشکلی ایجاد نمی‌کند.

روزانه مجاز به نوشیدن چند فنجان قهوه هستیم؟

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که نوشیدن تا ۲۵ فنجان قهوه در روز برای قلب مشکلی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا،مطالعات گذشته نوشیدن قهوه را با گرفتگی عروق خونی و احتمال بروز سکته قلبی مرتبط دانسته و همیشه با تکیه بر این فرضیه، توصیه‌هایی برای کاهش مصرف این نوشیدنی کافئین‌دار از سوی کارشناسان تغذیه مطرح می‌شد.

اما مطالعه جدیدی که روی بیش از هشت هزار نفر در سراسر انگلستان انجام شد، نشان داد که آسیب نوشیدن ۵ و حتی تا ۲۵ فنجان قهوه در روز از مصرف روزانه کمتر از یک فنجان از این نوشیدنی، تجاوز نمی‌کند.

کارشناسان دانشگاه کویین‌مری لندن در این راستا هشت هزار و ۴۱۲ داوطلب را به سه گروه تقسیم کردند؛ این گروه‌ها به ترتیب روزانه کمتر از یک فنجان، بین یک تا سه فنجان و بیش از سه فنجان قهوه می‌نوشیدند.

اگرچه برخی از اعضای گروه سوم، روزانه تا ۲۵ فنجان هم قهوه می‌نوشیدند اما میانگین قهوه مصرفی در بین اعضای این گروه، ۵ فنجان بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده بر این گروه‌ها نشان داد که احتمال بروز گرفتگی عروق در افرادی که روزانه ۲۵ فنجان قهوه مصرف می‌کنند از احتمال وقوع چنین چیزی در بین اعضای گروه اول بیشتر نیست.

تمام شرکت‌کنندگان در این پژوهش تحت اسکن قلبی و دیگر تست‌های مشابه قرار گرفتند و نتایج اولیه به دست آمده حتی با در نظر گرفتن فاکتورهایی چون سن، وزن و سیگاری بودن یا نبودن، همچنان صادق بود.

این مطالعه با سرمایه‌گذاری بنیاد قلب بریتانیا (BHF) انجام و نتایج آن در کنفرانس انجمن قلب و عروق بریتانیا در منچستر، ارائه شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha