اخیرا محققان آلمانی و سوئیسی رابطه احتمالی بین شرایط مربوط به سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب و وجود انواع مختلف آلرژی را مورد بررسی قرار داده اند. طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، “آلرژی ششمین علت اصلی بیماری های مزمن در ایالات متحده است” که منجر به هزینه های مراقبت های بهداشتی بیش از ۱۸ میلیارد دلار در سال می شود.

آیا اضطراب و افسردگی عوامل ایجاد آلرژی هستند؟

سلامت نیوز: اخیرا محققان آلمانی و سوئیسی رابطه احتمالی بین شرایط مربوط به سلامت روان مانند افسردگی و اضطراب و وجود انواع مختلف آلرژی را مورد بررسی قرار داده اند. طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، “آلرژی ششمین علت اصلی بیماری های مزمن در ایالات متحده است” که منجر به هزینه های مراقبت های بهداشتی بیش از ۱۸ میلیارد دلار در سال می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، علاوه بر این، CDC خاطرنشان می کند که بیش از ۵۰ میلیون نفر در ایالات متحده آلرژی دارند. طبق آکادمی آلرژی و ایمونولوژی بالینی در سراسر اروپا، حدود ۱۵۰ میلیون نفر آلرژی دارند.

 شرایط خاص آلرژی بر سلامت روان فرد تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، آسم، رینیت آلرژیک یا درماتیت آتوپیک (اگزما) می تواند خطر ابتلای فرد به بیماری های روانی را افزایش دهد.

محققان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) در آلمان نیز با محققان دیگر موسسات آلمانی و سوئیس همکاری کرده اند تا این شرایط را بررسی کنند. این تیم ۱۷۸۲ شرکت کننده را مورد مطالعه قرار دادند و هدف آنها پیدا کردن ارتباط بین شرایط سلامت روان، مانند اضطراب و افسردگی و انواع مختلف آلرژی، بود.

تحقیقات انجام شده بر روی آلرژی هایی صورت گرفت که باعث ایجاد واکنش سریع در معرض آلرژن می شوند و می توانند نشانه هایی از شدت های مختلف را نشان دهند. این بیماری ها شامل اگزما و تب یونجه، همچنین رینیت آلرژیک، به بیماری ملتحمه و آنافیلاکسی اطلاق می شود.

بین شرکت کنندگان حاضر در این تحقیق گزارش شد که در مجموع، ۲۷٫۴٪ از افراد حساسیت دارند. به طور خاص، ۷٫۷٪ از شرکت کنندگان آلرژی چند ساله، ۶٫۱٪ آلرژی فصلی، و ۱۳٫۶٪ آلرژی های دیگری داشتند.

هنوز دلیل رابطه مثبت بین اضطراب و آلرژی فصلی معلوم نیست ، اما محققان نتیجه گرفتند که افراد مبتلا به اضطراب عمومی آلرژی فصلی دارند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha