یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 27249
سلامت نیوز :یکی از مهمترین عوامل درد عصب سیاتیک، تورم دیسک کمر است که با انجام حرکات ورزشی و تقویت عضلات کمر و شکم می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.
حمید رحمت متخصص جراح مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سیاتیک،عصب بسیار بزرگی است که از ریشه های اعصاب کمری تشکیل و در طول پا به شاخه های متعددی تقسیم می شود.

وی گفت: درد عصب سیاتیک معمولا از کمر شروع می شود و ناحیه های پشت ران یا ساق پا یا کناره خارجی پا و انگشت کوچک را در برمی گیرد که این درد با توجه به علل آن متفاوت است.

رئیس انجمن مغز واعصاب افزود: تورم دیسک کمر باعث فشار بر روی ریشه عصب سیاتیک می شود و یکی از علل شایع در سیاتیک است که در طول شب و با استراحت بیمار این درد کاهش می یابد.

رحمت ادامه داد: تمورهای نخاعی، غده های روی عصب آسیب ها و تصادفات، فشار روی عصب به علت صدمه و بریدگی از دیگر علل درد سیاتیک هستند.

وی تصریح کرد: هنگامی که فشار بر روی عصب سیاتیک زیاد باشد می تواند موجب فلج جسمی موقتی پاها شود و اگر فرد کنترل ادرار و مدفوع خود را ازدست دهد باید سریعا تحت عمل جراحی قرار گیرد تا از عوارض بیشتری این بیماری جلوگیری شود.

رحمت خاطرنشان کرد: انجام حرکات ورزشی و تقویت عضلات کمر و شکم باعث می شود که مهره های کمری در جای خود استحکام بیشتری داشته باشد و از بیرون زدن دیسک و درد عصب سیاتیک پیشگیری می کند.

این متخصص گفت: به مدت طولانی پشت میز نشستن و بلند کردن اجسام سنگین و یا خمیده کار کردن باعث درد سیاتیک می شود و همچنین استعمال سیگار و فشارهای روانی در تشدید این بیماری نقش دارند که با استراحت چند روزه و درمان طبی و دارویی قابل درمان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha