عبدالهی گفت: پروتکل‌های آموزشی در راستای کاهش مصرف نمک و مقابله با پرفشاری خون به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

ابلاغ پروتکل های آموزشی برای مقابله با پرفشاری فشارخون

سلامت نیوز:عبدالهی گفت: پروتکل‌های آموزشی در راستای کاهش مصرف نمک و مقابله با پرفشاری خون به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مسائل تغذیه می‌تواند یکی از ریز فاکتور‌های اصلی بروز فشار خون باشد که  در نهایت منجر به ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های مغزی در افراد می‌شود بر همین اساس وزارت بهداشت برنامه‌های خوبی را در کمپین غربالگری فشار خون در دست اقدام دارد.

عبداللهی افزود: میزان مصرف نمک مردم ایران دو برابر مقدار توصیه شده سازمان بهداشت جهانی است به طوری که WHO به مردم دنیا توصیه کرده که روزانه باید کمتر از ۵ گرم نمک مصرف کنند و این در حالی است که ایرانیان روزانه ۱۰ گرم نمک از طریق روش‌های مختلفی مصرف می‌کنند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به عارضه فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش مصرف نمک است.

پیشگیری از بروز پرفشاری خون؛ الویت های اصلی وزارت بهداشت

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌های کاری ما در راستای پیشگیری از بیماری فشار خون بالا فرهنگ سازی و اصلاح الگوی غذایی مردم است تا میزان مصرف نمک و حتی قند و چربی مردم در سفره‌هایشان کاهش پیدا کند، زیرا نمک، قند و چربی سه عامل خطرناک در زمینه بیماری‌های غیر واگیر مانند سکته‌های مغزی و قلبی محسوب می‌شوند.

عبداللهی ادامه داد: وزارت بهداشت پروتکل و بسته‌های آموزشی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در زمینه کاهش مصرف نمک و پیشگیری از بیماری‌های فشار خون و قلبی عروقی و سکته‌های مغزی ابلاغ کرده است و این پروتکل به طور کلی در راستای اصلاح الگوی غذایی افراد تدوین شده است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه و سلامت وزارت بهداشت یادآوری کرد:  در شرایط فعلی پروتکل‌های ابلاغی دفتر تغذیه وزارت بهداشت در راستای تغییر سبک زندگی به دست کارشناسان بهداشت محیط رسیده است تا از بروز پرفشاری خون در جامعه جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha