سلامت نیوز :نماینده مردم زاهدان طی تذكری آئین‌نامه‌ای خواستار توجه بیشتر نمایندگان به حوزه بهداشت و درمان در لایحه بودجه 90 شد.

به گزارش فارس، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان امروز یكشنبه طی تذكری در صحن علنی مجلس به قرائت شعری پرداخت و اظهار داشت: "گنه كرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری " كه لاریجانی با قطع سخنان وی گفت: ‌تذكر جالبی بود.

شهریاری در ادامه تذكرش گفت: در رابطه با یك و نیم دلاری كه مجلس برای افزایش قیمت نفت تصویب كرد، از نمایندگان خواسته شد كه تنها در رابطه با درآمد صحبت كنند، توضیحات كاملی نیز در این خصوص ارائه دادند و بعد از آن نمایندگان رأی بالایی به این مسئله دادند، در حالیكه ‌باید ابتدا بگوئیم كه این درآمد را به چه منظور نیاز داریم. ‌

وی گفت: حوزه سلامت مشكلات جدی دارد و ما هم زیاد به پول هدفمند كردن یارانه‌ها در این زمینه امیدوار نیستیم چرا‌كه سقف این درآمدها نیز كاهش پیدا كرده است.

این نماینده مجلس از هیئت رئیسه خواست ‌در جریان بررسی بودجه توجه بیشتری به حوزه بهداشت و درمان صورت گیرد و ادامه داد كه هزار و 40 میلیارد كه در مجلس مطرح شد، حتما باید در حوزه سلامت لحاظ شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذكر شهریاری گفت كه حق با شما است چرا‌كه مبلغ یاد شده برای حوزه سلامت پیشنهاد شده بود و نمایندگان هم به آن رأی دادند ولی از نظر آئین‌نامه‌ای مسئله‌ای وجود داشت كه قرار شد، كمیسیون تلفیق این مسئله را بررسی كند تا یكی از مشكلات سلامت كشور حل شود.

به گزارش فارس، مقداد نجف‌نژاد نماینده مردم بابلسر نیز طی تذكری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: پیشنهادی كه كمیسیون بهداشت و درمان در بخش درآمدی ارائه داد‌، به ‌دلیل اینكه نمایندگان تصور كردند به طور كامل مبالغ یاد شده در آن پیشنهاد در بخش درآمد هزینه خواهد شد، رأی مثبت گرفت، ولی در حال حاضر این پیشنهاد معلوم نیست كه چه شده است.

لاریجانی در پاسخ به تذكر وی گفت كه این مسئله را بررسی خواهیم كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha