اداره کل واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد در حال حاضر هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد اما احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات امروز وجود دارد.

سلامت نیوز: اداره کل واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد در حال حاضر هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد اما احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات امروز وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بنا بر اعلام اداره کل واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۷ خرداد) است و برخی ساعات بعدازظهر همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه خواهد بود.

طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود طی برخی ساعات امروز بر غلظت آلاینده ازن افزوده شود. هرچند این شرایط موقتی است و همراه با تغییر شرایط جوی در بعدازظهر وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران بهبود می‌یابد. به‌تدریج در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و با تداوم این شرایط تا صبحگاه روز شنبه (۱۸ خرداد) و همراه با ازدیاد تردد خودروها در اولین روز کاری هفته، احتمال می‌رود طی برخی ساعات صبحگاه افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود.

همچنین بنا بر این اعلام به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، وزش باد و افزایش میزان ابرناکی برای برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود که در پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت مؤثر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha