وزیر بهداشت، گفت: بیشترین مشکلات نظام سلامت کشور مربوط به بیرون از وزارتخانه است.

تداوم سه بسته خدمتی طرح تحول سلامت

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، گفت: بیشترین مشکلات نظام سلامت کشور مربوط به بیرون از وزارتخانه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، سعید نمکی، صبح شنبه در چهل و سومین کنگره جامعه جراحان ایران در مرکز همایش‌های رازی، از جامعه جراحان ایران به عنوان یک جامعه پاکیزه و پاک نهاد نام برد و افزود: مهم‌ترین علت پابرجا ماندن جامعه جراحان ایران، عشقی است که در دل‌های این عزیزان است.

وی در ادامه به وضعیت حوزه سلامت کشور اشاره کرد و گفت: نظام سلامت، دستاوردهای بزرگی در بعد از انقلاب داشته است که از جمله می‌توان به کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان، پوشش واکسیناسیون و تربیت نیروی پزشکی، اشاره کرد.

نمکی با تاکید بر پوشش صد درصدی واکسیناسیون در کشور، افزود: امروز در هیچ رشته پزشکی نیاز نداریم بیمار به خارج از کشور اعزام شود.

وزیر بهداشت، بیشترین گرفتاری‌های نظام سلامت را مربوط به بیرون از وزارتخانه دانست و گفت: با شیوع بیماری‌های غیر واگیر، تصادفات، تغییر سبک زندگی، وزارت بهداشت حداقل تأثیر گذاری را خواهد داشت اگر دیگران به کمک ما نیایند.

نمکی، بر ضرورت انسجام برون بخشی برای برون رفت از مشکلات پیش روی نظام سلامت تاکید کرد و افزود: عدالت در توزیع منابع دچار اشکال است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در زمینه بهداشت، با چالش های جدی مواجه هستیم. از همین رو، برنامه کنترل فشار خون را آغاز کرده ایم. همچنین برنامه دندان های عاری از پوسیدگی را در سطح مدارس ابتدایی کلید زده ایم.

وی به مناطق حاشیه نشین به عنوان سکونتگاه هایی که با مشکلات عدیده بهداشتی مواجه هستند، اشاره کرد و گفت: در زمینه درمان، به رغم همه اشکالاتی که به طرح تحول سلامت وارد است، اما توانسته پرداختی از جیب مردم را کاهش دهد.

نمکی به تداوم سه بسته خدمتی طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: پرداخت از جیب مردم، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی، همچنان با جدیت در طرح تحول سلامت دنبال خواهد شد.

وزیر بهداشت در ادامه به مسئله هجمه ها علیه جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که من هستم، اجازه نخواهم داد بی حرمتی به جامعه پزشکی بشود.

نمکی با انتقاد از تخریب جامعه پزشکی، افزود: مگر فرار مالیاتی فقط مختص پزشکان است. البته تردید نداریم که ممکن است فرار مالیاتی در جامعه پزشکی وجود داشته باشد، اما تخریب این جامعه زحمتکش درست نیست.

وی تاکید کرد: اجازه ندهیم یک طبیب متخلف، جامعه پزشکی را تخریب کند و خودمان باید این قبیل متخلفان را از جامعه پزشکی بیرون برانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha