دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 27275
سلامت نیوز :سرپرست سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه روند اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان رو به بهبود است گفت: هر فردی که دارای معلولیت است می تواند با مراجعه به سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
احمد اسفندیاری در گفتگو با  مهر در مورد اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان افزود: این قانون 16 ماده دارد که بخشهایی از آن در ارتباط با توانمدسازی، آموزش رایگان، بیمه درمانی و تکمیلی، مناسب سازی، تامین مسکن و ... است که تا کنون درصد زیادی از آن اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند همکاری دستگاههای مختلف است، گفت: بهزیستی اقدامات زیادی برای تامین مسکن مددجویان تحت پوشش انجام داده است بطوریکه از سال گذشته طرح تامین 100 هزار خانه مسکونی ویژه معلولان اجرایی شده است.

سرپرست سازمان بهزیستی به نقش بهزیستی در رابطه با اجرای قانون معلولان اشاره و تاکید کرد: بهزیستی به اجرای این قانون توسط دستگاههای مختلف نظارت می کند بطوریکه سال گذشته اولین گزارش دستگاههای کم کار و پر کار به هیئت دولت ارائه شد.

به گفته اسفندیاری، ارائه گزارش از عملکرد دستگاهها باعث تحرک فعالیت آنها در مورد اجرای مفاد قانون حمایت از معلولان شد.

وی افزود: بزودی گزارش بعدی در مورد عملکرد دستگاهها ارائه می شود.

سرپرست سازمان بهزیستی از اختصاص اعتبار ویژه برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس در بودجه سال 90 ، اعتبار ویژه ای برای اجرای این قانون در نظر گرفتند و همین امر باعث بهبود وضعیت اجرای آن خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha