سلامت نیوز :وزارت امور مهاجرین افغانستان از توافق این وزارت با مقامات جمهوری اسلامی ایران برای اعطای دفترچه خدمات درمانی به یك میلیون مهاجر مقیم ایران خبر داد.

به گزارش فارس در كابل، دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین افغانستان با انتشار اطلاعیه‏ای اعلام كرد كه در آستانه برگزاری بیستمین نشست 3 جانبه افغانستان، ایران و كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، توافقات مهمی میان ایران و افغانستان انجام شده است.

بر اساس این اطلاعیه، توافق فوق در نشست وابسته وزارت امور مهاجرین افغانستان در ایران با مسئولان اداره اتباع جمهوری اسلامی و نمایندگان كمیته صلیب سرخ صورت گرفته است.

وزارت مهاجرین افغانستان همچنین تاریخ نشست 3 جانبه ایران، افغانستان و كمیساریای سازمان ملل را از 19 تا 23 اردیبهشت اعلام كرده است.

این منبع افزوده است: بر اساس توافقات صورت گرفته، قرار است برای یك میلیون مهاجر افغان مقیم ایران دفترچه خدمات درمانی صادر شود و كودكان افغان مقیم این كشور نیز حق تحصیل در مدارس را داشته باشند.

همچنین مدت اعتبار كارت‏های اقامت مهاجران از شش ماه به یك‌سال تصویب شده و آزادی حدود 400 مهاجر زندانی كه به جرم‌های مختلف در زندان بسر می‌برند نیز از دیگر توافقات یاد شده است.

بر اساس این اطلاعیه، توافقنامه دفترچه خدمات درمانی بهداشتی مهاجران افغان میان سفارت ژاپن و دانشگاه علوم پزشكی تهران و با هزینه مالی دولت ژاپن به امضا رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نادر جعفری ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 0
    بادورود سلام دفتر چه بیمه با چه مبلغ فی نفر چقدر هزینه دارد