مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم رگبار و رعد و برق در تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ خرداد)، در عین حال از خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

پیش‌بینی هواشناسی برای تهران، هم‌چنان احتمال بارش

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم رگبار و رعد و برق در تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ خرداد)، در عین حال از خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعدازظهر امروز (۱۹ خرداد) برای نواحی شمال‌شرق، ارتفاعات شرقی البرز و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از شمال غرب کشور و ارتفاعات زاگرس جنوبی در کرمان و یزد افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه بیشینه بارش امروز در ارتفاعات شرقی البرز در استان تهران، سمنان و در ارتفاعات زاگرس مرکزی در جنوب اصفهان است، ادامه داد: طی فردا و پس فردا (۲۰ و ۲۱ خرداد) در دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات البرز افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در ادامه گفت: این شرایط طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۲ و ۲۳ خرداد) در بخش‌هایی از شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز ادامه دارد. همچنین طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اطلاع داد: آسمان تهران فردا (۲۰ خرداد) کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و وزش باد و طی شب نیز احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۲۱ خرداد) نیز کمی ابری در بعد ازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha