سلامت نیوز : قائم مقام وزیر كشور در امور اجتماعی گفت: متأسفانه قوانین مشخصی برای برخورد با كودك‌آزاری نداریم.

به گزارش فارس، روز گذشته علیرضا افشار پس از عیادت از هانیه دختری كه توسط ناپدری شكنجه شده بود اظهار داشت: موضوع كودك‌آزاری از گذشته مورد توجه مسئولان بوده است و خانواده نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینكه نسبت به دیگر كشورها كودك‌آزاری در ایران كمتر انجام می‌شود گفت: متأسفانه قوانین مشخص و محكمی برای برخورد با مجرمین كودك‌آزاری در كشور نداریم.

افشار با اشاره به اینكه مهمترین ضعف در برخورد با كودك‌‌آزاری ضعف قانون است، گفت: در حدود 4 سال پیش شورای اجتماعی كشور طرحی را به عنوان كارگروه اجتماعی 5 كارگروه داشته است كه یكی از آنها كمیته كودك آزاری بوده كه لایحه‌ای در این خصوص تهیه و به مجلس ارسال كرده است و پس از ارسال به شورای نگهبان از طریق مجمع تشخیص مصلحت قرار می‌شود كه این مشكل حل شود.

قائم مقام وزیر كشور در امور اجتماعی بیان داشت: جرائمی كه متناسب با مجازات كودك‌آزاری باشد در قانون نداریم كه در قانونی كه پیشنهاد شده این موضوع در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان داشت: برای جلوگیری از كودك‌آزاری بهترین راه ارتقاء فرهنگ عمومی و تربیت كودكان بر اساس تعالیم اسلامی است.

افشار خاطر نشان كرد: برنامه آموزش مهارت‌های زندگی از سال آینده در كشور اجرایی می‌شود كه بخشی از این برنامه به تربیت كودك برمی‌گردد.

وی یادآور شد: این برنامه‌ها برای افرادی است كه تازه ازدواج كرده‌اند و به صورت رایگان ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha