داروها و مکمل های رژیمی غذایی که از طریق ماهواره و اینترنت توسط رسانه های غربی تبلیغ می شود مورد تایید وزارت بهداشت نیست و عوارض خطرناک و جبران ناپذیری در سیستم بدن ایجاد می کند.

سلامت نیوز :داروها و مکمل های رژیمی غذایی که از طریق ماهواره و اینترنت توسط رسانه های غربی تبلیغ می شود مورد تایید وزارت بهداشت نیست و عوارض خطرناک و جبران ناپذیری در سیستم بدن ایجاد می کند.

دکتر حسین برزگر مدیر نظارت بر دارو و مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اخیرا در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی، تبلیغات دارویی و مکمل های رژیمی غذایی زیادی در کشورهای اروپایی و امریکایی صورت گرفته که این گونه داروها حتی در آن کشورها هیچ گونه مجوزی از مراجع ذیصلاح ندارند.

وی افزود: اشخاصی که صلاحیت علمی ندارند و فاقد تاییدیه و مستندی در این خصوص از سایر کشورها هستند با بکارگیری شیوه های جذاب تبلیغاتی نسبت به ترویج و فروش این گونه داروها و مکمل های رژیمی غذایی با مبالغ بسیار بالا به کشورمان، اقدام می کنند.

دکتر برزگر با اشاره به این که این داروها و مکمل های رژیمی غذایی اغلب دست ساز هستند تاکید کرد:  این گونه محصولات دارویی و غذایی برای ورود به گمرگ کشور و ترخیص نیاز به تایید و مجوز مدیریت نظارت بر دارو را دارد و به دلیل نداشتن مجوز وزارت بهداشت  به هیچ عنوان از نظر بهداشتی تایید نمی شوند و اجازه ترخیص نمی گیرند و باعث ضرر مالی سنگینی برای سفارش دهنده خواهد شد.

مدیر نظارت بر دارو و مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به هموطنان توصیه کرد: از خرید و سفارش داروهای ماهواره ای و اینترنتی جدا خودداری کنند زیرا که سلامتی مصرف کنندگان را به خطر می اندازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha