افزایش تنش‌های روزانه در افراد آثار جانبی برای سلامتی دارد، اما می‌توان با روش‌هایی آسان و در دسترس این مشکل را حل کرد.

۵ راهکار ارزان و آسان برای آنکه از تنش‌های روزمره خلاص شوید

سلامت نیوز:افزایش تنش‌های روزانه در افراد آثار جانبی برای سلامتی دارد، اما می‌توان با روش‌هایی آسان و در دسترس این مشکل را حل کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وجود بخشی از نگرانی‌ها در طول زندگی افراد کاملا طبیعی است، اما گاهی نگرانی و استرس‌ها اثرات جانبی بر افراد به دنبال دارند.

نگرانی به طور کلی بد نیست و می‌تواند محرکی برای فعالیت و ساماندهی کار‌ها باشد و شما را نسبت به خطرات آگاه کند، اما نگرانی و استرس کنترل نشده بر کیفیت سلامت زندگی تاثیر دارد بنابراین باید آن را مدیریت کرد. در ادامه ۵ راه موثر در کاهش استرس در طول زندگی روزمره مطرح می‌شود:

فعال باشید

فعالیت روزانه برای حفظ سلامت فیزیکی و روحی بدن انسان مفید است ورزش منظم به عنوان یک درمان اصلی برای کاهش نگرانی در افراد محسوب می‌شود، اما این اقدام یک مسیر کوتاه مدت نیست.

 سیگار را ترک کنید

سیگاری‌ها معمولا در طول زمان دچار استرس می‌شوند یک راه حل سریع برای غلبه بر استرس افراد سیگاری کشیدن سیگار در همان زمان است تحقیقات نشان می‌دهد هر چه استعمال سیگار زودتر شروع شود خطر گسترش و تاثیر استرس بر بدن افزایش پیدا می‌کند تحقیقات دیگری مدعی است نیکوتین و دیگر مواد شیمیایی موجود در دود سیگار موجب تغییر مسیر ارتباط مغز با تشدید استرس می‌شود.

داشتن رژیم غذایی مناسب

سطح پایین قند خون کم آبی بدن و استفاده از مواد غذایی آماده مانند خوراکی‌های دارای مواد رنگی و طعم دار موجب تغییر در سلامت مردم می‌شود. رژیم غذایی دارای قند بالا در خلق و خوی افراد موثر است اگر شما بعد از خوردن دچار نگرانی می‌شوید باید عادت غذای خود را کنترل کنید آب بنوشید و غذا‌های آماده را حذف کنید. در رژیم غذایی سالم کربوهیدرات‌های پیچیده، میوه و سبزیجات و پروتئین‌ها نقش اصلی را دارند.

 چای بابونه بنوشید

یک فنجان چای بابونه برای خواب راحت و حفظ آرامش بدن راهکار بسیار موثری است یک مطالعه نشان داد بابونه همچنین با ناهنجاری‌های ناشی از استرس مقابله می‌کند و مردمی که روزانه بیش از ۲۲۰ میلی گرم کپسول بابونه مصرف کرده باشند نشانگان استرس در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 به اندازه کافی بخوابید

بی‌خوابی یکی از علامت‌های رایج بروز استرس است برای داشتن یک خواب راحت باید برخی فاکتور‌ها را مورد توجه قرار داد که در ادامه به آن می‌پردازیم.
 
شب‌ها زمانی که خسته هستید به رختخواب بروید، در رختخواب تلویزیون تماشا نکنید، استفاده از تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ در رختخواب ممنوع است، از مصرف کافئین و نیکوتین قبل از خواب بپرهیزید، هر شب سر ساعت معینی بخوابید، قبل از آنکه بخوابید نگرانی‌های خود را یادداشت کنید و اتاق را کاملا تاریک و خنک نگهدارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha