رییس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به خدمات مراكز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر در كشور، گفت: تا پایان سال ، 10 مركز به مراكز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر كشور اضافه می‌شود.

سلامت نیوز : رییس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به خدمات مراكز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر در كشور، گفت: تا پایان سال ، 10 مركز به مراكز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر كشور اضافه می‌شود.

دكتر عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، تاكید بر خدمات كاهش آسیب زنان آسیب پذیر را از برنامه‌های مهم اداره ایدز وزارت بهداشت عنوان كرد و گفت: با توجه به تجربه و فعالیت مثبت 16 مركز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر كشور تا پایان سال 89، ده مركز دیگر نیز تا پایان سال به مراكز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراكز عمدتا زنان درمعرض آسیب HIV گروه هدف هستند. به این ترتیب زنان مصرف كننده تزریقی مواد مخدر، همسران مصرف كنندگان تزریقی مواد و زنانی كه رفتارهای جنسی محافظت نشده دارند شناسایی می‌شوند و خدمات پیشگیرانه و كاهش آسیب به آنها ارایه خواهد شد تا از این طریق خطر انتقال HIV از طریق ارتباطات جنسی كاهش یابد.

دكتر صداقت توجه بیشتر به كیفیت ارایه خدمات در مراكز بهداشتی و همچنین مكانیزه كردن نظام جامع جمع‌آوری اطلاعات HIV از سطوح محیطی به سطوح ستادی را از جمله اقدامات و برنامه‌های اولویت‌دار اداره ایدز وزارت بهداشت در سال جاری عنوان كرد و افزود: با راه‌اندازی نظام جامع اطلاعات HIV در كشور، این اطلاعات بررسی و تجزیه و تحلیل شده و بازخورد آن برای مراكز ارایه خدمات ارسال خواهد شد.

گفتنی است، رییس اداره ایدز وزارت بهداشت پیش از این از بازنگری پروتكل درمان بیماری‌های آمیزشی به ایسنا خبر داده بود و گفته بود كه این پروتكل جدید به دانشگاه علوم پزشكی ابلاغ شده است. به این ترتیب هنگام مراجعه بیماران مبتلا به بیماری‌های آمیزشی این بیماران به لحاظ علامتی و یا آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز درمان‌های لازم برای آنها انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha