نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق سیاست‌های اشتغال‌زایی را در تمامی استان‌های کشور به صورت عادلانه تقسیم کند،گفت: باید زمینه بازگشت فارغ التحصیلان دانشگاه‌های تهران به شهرستان‌های خود فراهم شود.

توزیع نامناسب  فرصت‌های شغلی یکی از عوامل اصلی افزایش جمعیت پایتخت است

سلامت نیوز:نماینده مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق سیاست‌های اشتغال‌زایی را در تمامی استان‌های کشور به صورت عادلانه تقسیم کند،گفت: باید زمینه بازگشت فارغ التحصیلان دانشگاه‌های تهران به شهرستان‌های خود فراهم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،سیده فاطمه ذوالقدر  گفت: بسیاری از دانشجویانی که از سایر شهرستان‌ها برای ادامه تحصیل به تهران می‌آیند پس از فارغ‌التحصیلی به دلیل وجود بستر‌های شغلی بیشتر  پایتخت نسبت به شهرستان‌ها و استان‌ها دیگر، همچنان در تهران می‌مانند و به شهرستان‌های خود بازنمی‌گردند و همین موضوع نیز موجب افزایش جمعیت و همین طور افزایش نرخ بیکاری در تهران می‌شود.

خوابگاه‌ها و خانه‌های مجردی در تهران افزایش یافته است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پتانسیل بسیار خوب تهران برای اشغال و کسب درآمد سبب شده تا دانشجویان بعد از فارغ‌تحصیلی تمایلی به بازگشت به شهر‌های خود نداشته باشند، ادامه داد: اکثر دانشجویان برای اخذ ترم‌های تابستانی، کسب درآمد در شغل‌های موقت در تابستان و یا پس از فارغ التحصیلی سعی دارند در تهران بماند، به همین دلیل خوابگاه‌ها و خانه‌های مجردی در تهران افزایش یافته و باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

سیاست‌های اشتغال‌زایی در تمامی استان‌های کشور به صورت عادلانه تقسیم شود

وی تصریح کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق سیاست‌های اشتغال‌زایی را در تمامی استان‌های کشور به صورت عادلانه تقسیم کند، تا زمینه بازگشت فارغ التحصیلان به استان‌ها و شهرستان‌های دیگر کشور فراهم شده و همچنین  نرخ بیکاری در پایتخت کاهش پیدا کند.

ذوالقدر با بیان اینکه اکثر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برای کسب درآمد به شغل‌های موقت، پاره‌وقت و کاذب روی می‌آورند، افزود: عدم وجود فرصت شغلی مناسب در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها سبب شده دانشجویان به شغل‌های بدون بیمه در تهران روی بیاورند. بی‌تردید اگر فرصت‌های شغلی مناسبی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت عادلانه توزیع شود اکثر فارغ‌تحصیلان ترجیه می‌دهند به شغل دائمی و دارای بیمه در شهرستان خودشان مشغول شوند تا شغل موقت و بدون بیمه در تهران. 

توزیع نامناسب فرصت‌های شغلی یکی از عوامل اصلی افزایش جمعیت در پایتخت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، توزیع نامناسب ثروت و فرصت‌های شغلی را یکی از عوامل اصلی افزایش جمعیت در تهران دانست و اظهار کرد: سیاست‌های غلطی که از قدیم در کشور وجود داشته باعث توزیع ناعادلانه امکانات در شهرهای مختلف شده است و زیر ساخت‌ها معمولا در تهران به عنوان پایتخت کشور ایجاد شده است، این موضوع باعث شده جمعیت تهران افزایش پیدا کند. بنده معتقدم این سیاست‌ها نیازمند تغییر و اصلاح است اما این پروسه به زمان و برنامه ریزی دقیق احتیاج دارد تا به تدریج فرصت شغلی مناسب و امکانات رفاهی مطلوبی در استا‌نها و شهرستان‌های دیگر ایجاد شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha