نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، نسبت به تهدید سلامت مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی جعلی و تقلبی در بازار کشور هشدار داد.

کالاهای آرایشی جعلی در سبد خرید مصرف کنندگان/تهدید سلامت مردم

سلامت نیوز:نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، نسبت به تهدید سلامت مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی جعلی و تقلبی در بازار کشور هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمدرضا بحیرایی، با اشاره به بسته بودن ثبت سفارش واردات رسمی کالاهای آرایشی و بهداشتی، به خبرنگار مهر، گفت: چنین تصمیماتی فقط واردکنندگان رسمی و مصرف کنندگان این قبیل محصولات را متضرر می‌کند.

وی با اشاره به بسته بودن ثبت سفارش واردات رسمی کالاهای آرایشی و بهداشتی در سامانه وزارت صمت، افزود: به نظر می‌رسد، تبعات این قبیل تصمیم گیری ها به مراتب بیشتر از مزایای آن باشد. زیرا، در ابتدا این شرکت‌های رسمی وارد کننده هستند که ضرر می‌کنند و مردم نیز از مصرف محصولات تقلبی و قاچاق آسیب می‌بینند.

بحیرایی ادامه داد: وقتی واردات ممنوع شود، اولین اتفاقی که رخ می‌دهد، بیکاری و تعدیل نیروهایی است که به واسطه این شرکت‌ها امرار معاش می‌کنند. زیرا، این شرکت‌ها چاره‌ای نخواهند داشت جز اینکه تعداد زیادی از نیروهای خود را تعدیل کنند و این مسئله به بحران بیکاری و مشکل معیشت خانواده‌ها دامن می‌زند.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، افزود: در صورتی که واردات کالاهای آرایشی و بهداشتی از طریق رسمی ممنوع شود، بازار از طریق محصولات قاچاق و تقلبی اشباع خواهد شد و در این صورت، سلامت مصرف کنندگان این قبیل محصولات تهدید خواهد شد.

وی با عنوان این مطلب که حجم زیادی از مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی از کسانی هستند که فقط محصولات برند را تهیه می‌کنند، گفت: به نظر می‌رسد با ممنوعیت واردات رسمی این محصولات، شاهد کالاهای "فیک" در بازار باشیم. یعنی، کسانی که از این فرصت استفاده می‌کنند و می‌خواهند برندهای تقلبی را از چین و…، وارد بازار کنند.

بحیرایی در ارتباط با واکنش سازمان غذا و دارو نسبت به چنین تصمیماتی، اظهار داشت: قطعاً سازمان غذا و دارو از این تصمیم خوشحال نخواهد شد، اما مسئله این است که سازمان غذا و دارو فقط مسئول تضمین سلامت کالاهایی است که به طور رسمی وارد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: تا بیست سال قبل از هر ۱۰۰ قلم کالای بهداشتی و آرایشی که وارد کشور می‌شد، شاید ۱۰ قلم آنها شناسانه دار بود. اما، با اجرای برنامه «کدینگ» توسط سازمان غذا و دارو، این وضعیت برعکس شده و از هر ۱۰۰ قلم محصول آرایشی و بهداشتی که به صورت رسمی وارد می‌شود، ۹۰ قلم آنها شناسنامه دار است. از همین رو، ما نمی‌خواهیم با چنین تصمیماتی، دوباره به عقب باز گردیم و شاهد عرضه کالاهای بی شناسنامه در بازار محصولات آرایشی و بهداشتی کشور باشیم.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران، تاکید کرد: وارد کنندگان رسمی این محصولات، هیچ ارزی از دولت نمی‌خواهند، بلکه انتظار دارند به گونه‌ای تصمیم گیری شود که وارد کنندگان رسمی آسیب ندیده و سلامت مردم از مصرف کالاهای تقلبی و قاچاق تهدید نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha