سلامت نیوز :كارشناسان بهداشت عمومی در استرالیا تاكید كردند كه زنان باید بیشتر مراقب سلامت قلب خود باشند.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان با ارائه آمار جدیدی هشدار دادند كه نرخ مرگ و میر ناشی از حملات قلبی در زنان استرالیایی بیشتر از مردان شده است. این در حالی است كه بسیاری از زنان نمی‌دانند كه در معرض این خطر قرار دارند.

به گزارش روزنامه سیدنی هرالد مورنینگ، این مطالعه كه از سوی انجمن قلب استرالیا صورت گرفته نشان داد كه بسیاری از زنان از وضعیت سلامت و بهداشت قلبی خود غافل هستند و كمتر به این عضو مهم در بدنشان توجه دارند.

به گزارش ایسنا، بیش از 70 درصد از 1763 زن شركت كننده در این مطالعات نمی‌دانستند كه بیماری قلبی قاتل مهم زنان استرالیایی است. مردان و زنان اغلب از لحاظ عوامل خطرزای بیماری‌های قلبی از قبیل کلسترول بالا،‌ کم ‌تحرکی،‌ فشار خون بالا و سیگار کشیدن با هم تفاوتی ندارند اما برخی از تفاوت‌های جنسیتی از لحاظ بروز، ‌علایم و پیامد بیماری‌های قلبی بین آنها وجود دارد.

زنان در مقایسه با مردان با احتمال بیشتری ممکن است بر اثر بیماری قلبی بمیرند. آنها با احتمال دو برابر بیشتر از مردان در طول شش سال پس از اولین حمله قلبی، دچار حمله قلبی دوم می‌شوند.

بعلاوه مطالعات نشان می‌دهد كه امکان خطا در تشخیص نادرست سکته قلبی زنان بسیار بالا است چرا که معمولا با درد شکم همراه است و ممکن است حمل بر اختلال گوارشی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha