فرمانده یگان انتظامی پلیس متروی پایتخت از دستگیری دو متهم در رابطه با جعل کارت بلیت مترو برای افزایش اعتبار آن تا سال ۱۴۴۵ خبر داد.

کشف کارت بلیت با ۴۷ سال اعتبار در متروی تهران

سلامت نیوز:فرمانده یگان انتظامی پلیس متروی پایتخت از دستگیری دو متهم در رابطه با جعل کارت بلیت مترو برای افزایش اعتبار آن تا سال ۱۴۴۵ خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،سرهنگ علی راقی اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی متروی تهران در بررسی‌های به عمل آمده متوجه یک آگهی در سایت خرید و فروش اینترنتی شدند که فردی  یک کارت بلیت مترو را آگهی کرده و مدعی شده بود این کارت بلیت تا سال ۱۴۴۵ اعتبار دارد و آن را به قیمت ۳۰ میلیون تومان می فروشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که به نظر می‌آمد این آگهی یک کلاهبرداری است و چنین کارت بلیتی توسط متروی تهران صادر نشده است، با فرد ارسال کننده آگهی تماس گرفته شد تا طی یک برنامه‌ریزی دستگیر شود.

راقی با اشاره به حضور فرد در محل گفت: این فرد با حضور در محل ادعا کرد که چنین کارتی را دارد و حتی برای اثبات این موضوع، کارت بلیت را جلوی چشمان ماموران تست کرد که مشخص شد این کارت تا سال ۱۴۴۵ اعتبار دارد. به این ترتیب متهم که با یک نفر دیگر در مترو حضور یافته بود به کلانتری تحویل داده شدند.

وی افزود: در ادامه متهمان که هر دو دانشجوی فوق لیسانس بودند، مدعی شدند با همکاری یکی از دوستانشان و با انجام یک سری عملیات سخت افزاری و نرم افزاری موفق به دستکاری کارت بلیت مترو شدند و قصد داشتند این کارت بلیت را به قیمت ۳۰ میلیون تومان به فردی که خواهان آن باشد، بفروشند.

به گفته فرمانده یگان انتظامی پلیس متروی پایتخت هم اکنون در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی به مقام قضائی معرفی شدند.

بر اساس گزارش پلیس پایتخت، راقی در پایان گفت: چنانچه شهروندان قصد خرید کارت بلیت اعتباری مترو را  دارند از جایگاه‌های معتبر مستقر شده در ایستگاه‌های مترو اقدام به خرید این کارت‌ها کنند چراکه اخیرا مشاهده شده در سایت‌های خرید و فروش مجازی این شکل معاملات انجام می‌شود و هیچ نظارتی هم از سوی ناظران سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بر اصالت کالا نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha