سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 272928

عشق از جمله احساساتی سرشار از انرژی است و حالتی است که تمامی انسان‌ها به آن نیاز دارند و مفهوم اصلی زندگی‌شان بر اساس آن تعریف می‌شود.

عشق با قلب و مغز ما چه می کند؟

سلامت نیوز: عشق از جمله احساساتی سرشار از انرژی است و حالتی است که تمامی انسان‌ها به آن نیاز دارند و مفهوم اصلی زندگی‌شان بر اساس آن تعریف می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، شاید جالب باشد بدانید که تحقیقات علمی اخیر ثابت کرده میزان اکسی‌توسینی که در عرض ۱۰ تا ۲۰  ثانیه بغل کردن در بدن ترشح می‌شود به قدری موثر است که از آن می‌توان برای برطرف کردن درد، به‌ویژه سردرد، استفاده کرد.

علاوه بر این، نگاه کردن به تصویر فردی که دوستش دارید سبب افزایش آستانه تحمل درد شما و کاهش میزان درد (تا ۴۰ در صد در موارد متوسط و ۱۵ درصد در موارد شدید) می‌شود. مغز انسان تصویر معشوق را به عنوان یک عامل خوشایند برای حواس‌پرتی تصور می‌کند و به همین خاطر میزان تحمل درد در فرد را افزایش می‌دهد.


عشق از قلب محافظت می‌کند

علاوه بر اینها، اکسی‌توسین که هورمون عشق هم نامیده می‌شود و یکی از شگفت‌انگیزترین مولکول‌های جهان است، سبب کاهش استرس، کاهش فشار خون و کاهش میزان هیجانات منفی حاصل از اضطراب می‌شود. همچنین اعتمادبه‌نفس را افزایش داده و به فرد کمک می‌کند تا به مبارزه با افسردگی بپردازد.


عشق به جنگ بیماری‌ها می رود

عشق سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به به روند درمان بیماران واکنش‌های مثبت‌تری نشان می‌دهد.


عشق بی‌خوابی را درمان می‌کند

هورمون‌های عشق (اکسی‌توسین و اندروفین) ترشح کورتیزول را مسدود می‌کند. کورتیزول مسئول استرس است. وقتی از ترشح این هورمون جلوگیری شود، فرد به لحاظ روحی و فکری آرام‌تر خواهد بود و در نتیجه خواب راحت‌تری نیز خواهد داشت.


عشق سبب کاهش نشانه‌های اعتیاد می‌شود

عشق، علاوه بر افزایش ترشح دوپامین، میزان ترشح تستوسترون و اکسی‌توسین را نیز افزایش می‌دهد که بهترین ترکیب برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد است.


عشق به افزایش طول عمر افراد کمک می‌کند

تحقیقات ثابت کرده‌اند کسانی که در رابطه‌های عاطفی سالم و طولانی قرار دارند، جسم سالم‌تری نیز دارند. از آنجا که ازدواج‌های مبتنی بر عشق خواب راحت، قلب سالم، روحیه خوب و سیستم ایمنی قوی برای فرد بدنبال دارد، در نتیجه زوج‌های حاضر در چنین پیوندهایی از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.


عشق نوعی درمان است

عاشق شدن می‌تواند تمامی ترس‌ها، اضطراب‌ها، نگرانی‌ها، دردها و استرس‌های اجتماعی شما را از بین ببرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha