محصولات ضدسرفه عموما برای تسکین موقت سرفه، عطسه یا آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی، تب یونجه یا سایر آلرژی های دستگاه تنفسی فوقانی استفاده می شود.

لیست بهترین و قوی ترین شربت های ضدسرفه/منع مصرف شربت آیورا

به گزارش سلامت نیوز واکنش ریه ها در برابر تحریک و برای محافظت از سیستم تنفسی منجر به سرفه کردن میشود. اگر سرفه درمان نشود، ورود ترشحات راه های هوایی و موادی که از حلق به سمت ریه می روند باعث ایجاد عفونت در بدن می شود.

در این مطلب لیستی از شربت های ضد سرفه موجود در بازار را معرفی می کنیم:

شربت بنفشه : باریج اسانس به دلیل داشتن عصاره آبی گیاه بنفشه خاصیت ضد سرفه دارد.
شربت اکسپکتورانت و ضد سرفه تیمکس: از عصاره هیدروالکلی آویشن باغی تهیه شده که در طب سنتی از آن به عنوان خلط آور، مدر، ضد نفخ و اشتها استفاده می‌شود.

شربت پروسپان : ویژه تمامی افراد خانواده، کاملا گیاهی بوده و از عصاره برگ خشک پیچک بدست می آید. پروسپان خلط آور، برطرف کننده اسپاسم و تسهیل کننده سرفه می باشد و به جهت نداشتن رنگ، الکل و قند مناسب کودکان، بزرگسالان و افراد دیابتی می باشد.

شربت زوفا : به بهبود آسم و تنگی نفس کمک می‌کند. این شربت خلط آور و ضد التهاب مجاری تنفسی بوده و سرفه را تسکین می‌بخشد. در این شربت از ترکیبات گیاهی مثل زوفا، شیرین بیان، عناب و ختمی استفاده شده است.

شربت توسیان : فرآورده ایست که از گیاه آویشن (Thymus vulgaris L.) تهیه شده است . این گیاه از قدیم الایام برای درمان آسم وبرونشیت استفاده می شده است. ترکیبات اصلی این گیاه شامل تیمول، کارواکرول و لینالول است که دارای خاصیت ضد سرفه ، ضد اسپاسم، ضد باکتری ،ضدویروس و آنتی اکسیدان می باشد.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل وزارت بهداشت دستور جمع آوری یک شربت ضد سرفه برای کودکان را صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز مهناز خانوی طی نامه‌ای دستور جمع آوری شربت ضد سرفه کودکان آیورا را صادر کرد.

لیست بهترین و قوی ترین شربت های ضدسرفه/منع مصرف شربت آیورا

متن نامه یه شرح زیر است:
کلیه معاونین محترم غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور
موضوع: دستور جمع آوری شربت سرفه کودکان آیورا ۶۰ ملیل لیتری
با سلام و احترام.

عطف به نامه‌های شمار ۳۳۵۷/۹۰/۹۷ مورخ ۰۵/۰۸/۱۳۹۷ و ۴۴۵۶/۹۰/۹۷ مورخ ۲/۱۰/۱۳۹۷ معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی در خصوص شکایت از شربت سرفه کودکان آیورا شرکت اهورا دارو به اطلاع می‌رساند؛ آخرین شماره ثبت فرآورده از این محصول مربوط به شربت ۱۲۰ میلی لیتری با کد ۱۲۳۸۱۴۹۷۰۲:irc مورخ ۰۳/۱۱/۸۸ می‌باشد، لذا اعتبار آن منقضی گردیده است و همچنین شربت با بسته بندی ۶۰ میلی لیتری تاکنون از این اداره کل هیچگونه مجوز و پروانه ساخت دریافت ننموده است لذا مقتضی است دستور فرمایید برای جمع آوری دو فرآورده مورد اشاره از سطح عرضه اقدام لازم و فوری مبذول گردد و نتیجه اقدام انجام شده در اسرع وقت به این ادراه کل ارسال شود.

لیست بهترین و قوی ترین شربت های ضدسرفه/منع مصرف شربت آیورا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha