دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۵
کد خبر: 27295

امسال، شمار کتاب های این انتشارات برای عرضه در نمایشگاه بیست و چهارم به 2600 عنوان رسیده و تنها 93 مترمربع فضا برای آن در نظر گرفته شده و آن هم به صورت مشترک با انتشاراتی دیگر!

اعتراض شدید پرکارترین ناشر پزشکی ـ دانشگاهی
سلامت نیوز :مدیر انتشارات تیمورزاده، امروز در اعتراض به بی توجهی مسئولان کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مشکلات ناشران و به ویژه مشکلات این انتشارات به عنوان یک ناشر تخصصی در کشور در مقابل بیت رهبری تحصن کرد.
فرهاد تیمورزاده، در گفت وگو با تابناک، قصد خود از این کار را «دادخواهی» عنوان کرد و گفت: این تصمیم، اعتراض به بی توجهی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشکلات ناشران و نیز بی توجهی به انجام وظیفه اصلی این وزارتخانه، یعنی بسترسازی برای فعالیت ناشران در کشور است.

وی ادامه داد: بی توجهی مسئولان این وزارتخانه به مشکلات و حتی مکاتبات این انتشارات با این وزارتخانه، از یک سو و اطمینان به اهتمام رهبر انقلاب به امر کتاب از سوی دیگر، باعث شد برای رساندن صدای اعتراض خود در اینجا حاضر شوم. انتظار انتشارات تیمورزاده و دیگر ناشران، فراهم آوردن زمینه های مناسب از سوی این وزارتخانه برای فعالیت آنها در کشور است، ولی در دو سال گذشته، با وجود مکاتبات متعدد با این وزارتخانه ـ که متن همه نامه های آن در سایت این انتشارات موجود است ـ هیچ توجهی برای حل مشکل ما نشده است.

تیمورزاده با اشاره به یکی از مشکلاتی که ناشران با آن روبه رو هستند، گفت: از دو سال گذشته، بنا بر ارایه طرحی جدید از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر تهیه فایل رایانه ای برای دادن مجوز کتب، بسیاری از ناشران به مشکل برخورده اند، چرا که این امکان برای بسیاری از کتاب ها، به ویژه کتب تخصصی به سختی فراهم می شود.

این وزارتخانه بنا را بر رفع این مشکل گذاشت، ولی متأسفانه، تاکنون کاری در این حوزه انجام نگرفته و احساس می کنم آنها به فکر حل آن نیستند.

وی توضیح داد: انتشارات تیمورزاده در نمایشگاه کتاب سال گذشته، ششصد عنوان کتاب برای عرضه ارایه کرده بود که برای این شمارگان کتاب، 320 متر مربع فضا در اختیارش گذاشته بودند، حال آن که امسال، شمار کتاب های این انتشارات برای عرضه در نمایشگاه بیست و چهارم به 2600 عنوان رسیده و تنها 93 مترمربع فضا برای آن در نظر گرفته شده و آن هم به صورت مشترک با انتشاراتی دیگر!

وی ادامه داد: در این فضا، هیچ یک از مراجعه کنندگان، امکان بازدید از کتاب ها را ندارند و با وجود پیگیری های انجام گرفته، هیچ کس پاسخگوی این مشکل ـ که راه علاجی هم دارد ـ نیست؛ بنابراین، احساس می کنم بنا بر رفع و حل اشکال و ایراد نیست، بلکه بنا بر ایجاد اشکال است.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد، تنها به دنبال ارایه آمار و ارقام است، ادامه داد: وقتی با ما که بر پایه مدارک و آمار، پرکارترین ناشر دانشگاهی و پزشکی و چاپ اولی کشور در دهه اخیر هستیم، این برخورد می شود، با انتشاراتی ها و ناشران کوچکتر چه برخوردی خواهد شد؟!

تیمورزاده در پاسخ به این پرسش که چرا برای حل این مشکل به فکر مشورت و بهره از پتانسیل دیگر ناشران نیستید، گفت: بسیاری از ناشران بزرگ، روابط خوبی با آقایان دارند و به همین دلیل، مشکلی برای انتشار و پخش کتاب هایشان ندارند؛ بنابراین، با برخوردی که با ما شد، نباید انتظار برخورد بهتری با انتشاراتی های کوچکتر از سوی آقایان داشت. برای همین، بنا بر تکلیف و وظیفه ای که برای خود می دیدم، به اینجا آمدم تا صدای خود را به گوش مسئولین برسانم.

گفتنی است، انتشارات تیمورزاده، از اصلی ترین مراجع تهیه کتب پزشکی و دانشگاهی در کشور به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha