سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 27300
سلامت نیوز :گروهی از متخصصان بین‌المللی اعلام كردند كه ظرف دو سال آینده امكان درمان طاسی و ریزش مو با یك روش جدید فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این روش پزشكان از فولیكول‌های (پیازمو) شبیه‌سازی شده مو استفاده می‌كنند. متخصصان می‌گویند این روش، موثرترین درمان دائمی برای طاسی خواهد بود. هر چند فولیكول‌های شبیه‌سازی شده هنوز روی نمونه‌های انسانی آزمایش نشده‌اند اما در آزمایش روی موشها نتایج موفق و امیدواركننده‌ای داشته‌اند و ظرف دو سال آینده آزمایشات بالینی روی نمونه‌های انسانی نیز صورت خواهد گرفت.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، هم‌اكنون متخصصان و كارشناسان دانشگاه ملبورن و بیمارستان سنت وینسنت با همكاری دستیارانی از دانشگاه فناوری برلین و شركت انگلیسی اینترسیتكز به نتایج فوق دست یافته‌اند. آنها توانستند تعداد محدود فولیكول‌ها را از طریق شبیه‌سازی یك تار موی به دست آمده از جمجه فرد مورد نظر، افزایش دهند.

متخصصان می‌گویند با وجودی كه انجام این شبیه‌سازی‌ها كار دشوار و پیچیده‌ای است اما موفقیت در آزمایشات اولیه آنها را به ادامه مطالعات تا رسیدن به نتیجه كارآمد، امیدوار و تشویق كرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha