سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 27301
سلامت نیوز :وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه‌ها برای اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذارى خدمات پرستارى در حال طی مراحل قانونی است.

به گزارش  ایسنا، مرضیه وحید دستجردی در پاسخ به این سوال که قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در چه وضعیتی قرار دارد، اظهار داشت: برنامه‌ها کاملا مشخص و اعداد و ارقام نرخ تعرفه هم برای اجرایی شدن تعیین شده است و مقرر شده بوده، این تعرفه گذاری در یک برنامه 6 ماهه صورت گیرد.

وی افزود: در جلسه‌ای که دو هفته پیش با حضور همکاران بخش درمان و پرستاری برگزار شد، تصمیم بر این شد که این کار ظرف مدت یک ماه انجام شود تا گزارش خود را به شورای عالی بیمه خدمات درمانی ارائه دهیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شورای عالی بیمه خدمات درمانی باید این موضوع را در مسائل بیمه‌ای لحاظ کند، نظر ما این است تا حدی که توان مالی برای بیمه‌ها وجود دارد، کار تعرفه را آغاز کنیم و بعد در طول زمان و به تدریج، میزان تعرفه‌ها به واقعیت نزدیک شود.

دستجردی همچنین درباره وضعیت استخدام پرستاران جدید نیز گفت: افراد با گذراندن آزمون و اعلام نتایج در شرف طی مراحل جذب و گزینش هستند.

اعتبار وزارت بهداشت برای تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها بسیار کم است

وی همچنین درباره اعتبارات تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها اظهار داشت: سال گذشته کل اعتباری که برای تجهیزات پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت، 37 میلیارد تومان بود و از این مبلغ حدود 70 درصد تخصیص داده شد که اعتبار بسیار کمی بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تخت ها و بیمارستان‌های زیادی به بهره برداری رسیده، تجهیز هر یک از این بیمارستان‌ها نیازمند اعتبار است. برای مثال هزینه تجهیز یک بیمارستان 96 تخت خوابی، چیزی حدود 4 تا 7 میلیارد تومان است که بر اساس کارکرد و نوع فعالیت آن واحد بیمارستانی این اعتبار متفاوت است.

 لزوم اختصاص اعتبار550 میلیاردی برای تجهیز اورژانس‌ها و بیمارستان‌های جدید

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، دستجردی افزود: این امر نشان می‌دهد برای تجهیز واحدهای مختلف بیمارستانی این اعتبار بسیار کم است. برآورد این است که برای تجهیز اورژانس‌های قدیمی و بیمارستان‌های جدید چیزی در حدود 500 تا 550 میلیارد تومان نیاز داریم تا این بخش‌ها را تکمیل کنیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی در ادامه یکی از مهمترین بخش‌های تکمیل تجهیزات بیمارستانی را بخش ICU بیمارستان‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود هزار تخت ICU داریم که اگر اعتبار و بودجه لازم در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد، تخت‌های ICU جدید اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: هر تخت ICU همراه با تجهیزات آن نیازمند حدود 40 میلیون تومان اعتبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha