چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 273013

احمد جنیدی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار داشت: مطابق ماده ۷ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و دستورالعمل تعیین عاملین مجاز توزیع و فروش فرآورده های دخانی، مصوب ستاد کشوری کنترل دخانیات، سه صنف «سوپر مارکت، خوارو بار فروش و سقط فروش» به عنوان واحدهای صنفی مجاز خرده فروش تعیین شده‌اند و همچنین توزیع فرآورده‌های دخانی از سوی اشخاص فاقد پروانه فروش ممنوع اعلام شده است.

ممنوعیت فروش دخانیات در دکه‌های تهران بکجا رسید؟

سلامت نیوز:احمد جنیدی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار داشت: مطابق ماده ۷ قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و دستورالعمل تعیین عاملین مجاز توزیع و فروش فرآورده های دخانی، مصوب ستاد کشوری کنترل دخانیات، سه صنف «سوپر مارکت، خوارو بار فروش و سقط فروش» به عنوان واحدهای صنفی مجاز خرده فروش تعیین شده‌اند و همچنین توزیع فرآورده‌های دخانی از سوی اشخاص فاقد پروانه فروش ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه دکه‌های مطبوعاتی جزو صنوف مجاز تعیین شده در فروش محصولات دخانی محسوب نمی‌شوند، فروش و عرضه محصولات دخانی در آنها ممنوع است. در این خصوص مرکز اصناف و بازرگانان ایران طی بخشنامه‌ای در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۵ به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور نسبت به اجرای ماده ۲۸ قانون نظام صنفی و اعمال برخوردهای قانونی با تمامی کیوسک‌های فروش جراید که اقدام به عرضه محصولات دخانی می‌کنند، اقدام کرده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار داشت: علاوه بر اقدامات انجام شده در سطح کشور، موضوع ممنوعیت فروش و عرضه محصولات دخانی در دکه‌های مطبوعاتی تهران طی نامه‌ای در تاریخ دوم شهریورماه ۱۳۹۵ از شهردار وقت درخواست شد و کماکان در حال پیگیری است.

جنیدی در پایان گفت: ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران به دنبال ایجاد فرصت‌های درآمدی برای این دکه‌ها برای جایگزینی با فروش محصولات دخانی و ممنوعیت عرضه این محصولات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha