معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طرح پایش فشار خون افراد بالای 30 سال در هفدهم خرداد ماه آغاز و تا پانزدهم تیرماه در تمامی مراکز بهداشتی از جمله مراکز جامع و پایگاه های سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت، مراکز درمانی و همچنین ایستگاه های سیار که به زودی مکان آنها در هر شهر اعلام خواهد شد، ادامه خواهد داشت.

مردم، به پیشگیری و کنترل بیماری مهلک فشارخون در جامعه کمک کنند

سلامت نیوز:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان  گفت: طرح پایش فشار خون افراد بالای 30 سال در هفدهم خرداد ماه آغاز و تا پانزدهم تیرماه در تمامی مراکز بهداشتی از جمله مراکز جامع و پایگاه های سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت، مراکز درمانی و همچنین ایستگاه های سیار که به زودی مکان آنها در هر شهر اعلام خواهد شد، ادامه خواهد داشت.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از  وبدا، دکتر محمد علی دریک ضمن بیان این مطلب گفت: از مردم انتظار داریم با مشارکت همه جانبه خود در این طرح از تاریخ عنوان شده به پیشگیری و کنترل این بیماری مهلک در جامعه کمک کنند.
 
وی افزود: اطلاعات هر مراجعه کننده از جمله کد ملی و شماره تلفن وی در سامانه ثبت می شود و پس از مشخص شدن نتیجه ی اندازه گیری فشار خون، این نتیجه به صورت خودکار و از طریق پیامک در اختیار این افراد قرار می گیرد.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان  افزود: اگر افراد در معرض و یا پرخطر باشند از طریق همین پیامک اطلاع داده شده و آموزش و راهنمایی های لازم برای پیشگیری و یا ادامه مراحل درمان ارائه خواهد شد، ضمن این که خود کارشناسان پایش کننده فشار خون نیز در صورت نیاز این اطلاعات را در اختیار افراد قرار می دهند
 
وی گفت: برخی افراد نیز که به دلیل سوابق قبلی، فشار خون خود را در منزل اندازه می گیرند می توانند اطلاعات مربوط به فشار خون خود را به صورت مستقیم وارد سامانه salamat.gov.ir کنند تا پیامک آموزشی ارسال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha