سلامت نیوز :معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری تصویب سلسله مراتب در خدمات پیش بیمارستانی گفت: ارائه خدمات در این حوزه به حدی حساس است كه باید قوانین محكمی برای آن تدوین شود.

به گزارش ایسنا، دكتر حسن امامی رضوی در اولین كنگره و جشنواره فوریت‌های پزشكی، افزود: باید به گونه‌ای عمل كنیم كه كوچكترین عارضه‌ و اشتباهی در ارایه خدمات رخ ندهد چرا كه ویژگی خدمات اورژانس، ارائه «خدمات در لحظه» به بیماران است در این شرایط رعایت سلسله مراتب لازم است.

وی با بیان اینكه آموزش اجباری ضمن خدمت تكنسین‌های فوریت‌های پزشكی در آینده‌ نزدیك ابلاغ و اجرا می‌شود، گفت: این نوع آموزش‌ها در نظام پرداخت نیز دخالت داده می‌شود.

امامی رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار كرد: اورژانس پیش بیمارستانی به بركت انقلاب اسلامی به ویژه در دولت نهم و دهم جهش قابل توجهی داشته است چرا كه مجلس و دولت برای این بخش اهمیت زیادی قائل هستند و امكانات مناسبی را برای ارتقای خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در كشور فراهم كرده‌اند.

وی افزود: در سراسر جاده‌ها ناوگان فوریت‌های پزشكی را گسترش داده‌ایم‌ و در شهرها نیز تلاش كرده‌ایم شبكه اورژانس پیش بیمارستانی را تكمیل كنیم. علاوه بر آن در بحث فوریت‌های پزشكی در دانشگاه‌ها توجه و شاخص‌های رسیدن اورژانس به بالین بیمار را بسیار افزایش داده‌ایم.

معاون درمان وزارت بهداشت تاكید كرد: ما به وضعیت موجود بسنده نمی‌كنیم و با توجه به آن كه رهبر معظم انقلاب دهه جاری را دهه پیشرفت و عدالت نام گذاری كرده‌اند و انتظار دارند در افق چشم انداز 1404 بهترین خدمات را با بهترین كیفیت به بیماران ارائه كنیم، افزایش كمی خدمات پیش بیمارستانی ادامه پیدا می‌كند.

امامی رضوی با بیان اینكه باید به كیفیت خدمات نیز بپردازیم، اظهار كرد: شركت در كنگره‌ها، كارگاه‌ها و ارائه بسته‌های آموزشی به فعالان فوریت‌های پزشكی در طول سال باید صورت گیرد چون با توجه به حساسیت كار فوریتهای پزشكی، فعالان این حوزه باید اطلاعات به‌روزی داشته باشند.

وی تاكید كرد: اگر بر بالین بیمار به موقع حاضر شویم اما نتوانیم خدمات لازم را به او ارائه دهیم نتیجه لازم حاصل نمی‌شود؛ بنابراین لازم است قدرت مراقبت از بیمار را افزایش دهیم. توجه به این نكته در كنار سایر موارد مربوط به فوریتهای پزشكی، باعث ارتقای كیفیت ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت بر افزایش توان جسمی و توان ارائه خدمات از سوی فعالان فوریتهای پزشكی در بحرانی‌ترین شرایط تاكید كرد و گفت: یك تكنسین فوریت‌های پزشكی باید انسانی سالم، توانمند و هوشیار باشد. او برای رسیدن به این سطح باید كیفیت زندگی و سلامتی خود را ارتقا دهد. بنابراین لازم است در پایگاه‌ها و مناطق فوریتهای پزشكی، زمینه فعالیت فیزیكی تكنسین‌ها فراهم باشد.

وی تاكید كرد: توانمندی تكنسین‌های فوریتهای پزشكی باید از متوسط یك نیروی نظامی بالاتر باشد تا بتوانند در ماموریت‌ها واكنش سریع نشان دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت تاكید كرد: حفظ حریم و احترام افرادی كه از آنها مراقبت می‌كنیم را باید سرلوحه ارائه خدمات خود قرار دهیم. البته ممكن است برخی اتفاقات بیفتد كه چندان مطلوب نباشد. به عنوان مثال بی دلیل برای كمك رسانی فرا خوانده شویم یا بیماری كه ما را فراخوان كرده نیاز به اقدامات فوری نداشته باشند با این حال باید رفتار صحیحی داشته باشیم.

امامی رضوی در پایان تاكید كرد: ‌فردی كه لباس خدمت در حوزه فوریت‌های پزشكی را می‌پوشد باید نماد اخلاق و تقوا باشد و خدمات را هوشمندانه و با بالاترین كیفیت ارائه كند و لازم است با هر فرد نیازمند خدمت مانند نزدیكترین افراد خانواده خود رفتار كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha