سلامت نیوز : رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی از ملزم شدن بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به پرداخت وجه برای تهیه داروی «سلسپت» خبر داد و گفت: در روزهای اخیر این سازمان بیمه‌گر برای هر قرص «سلسپت» 150 تومان دریافت می‌كند، این در حالیست كه بر اساس پروتكل وزارت رفاه این دارو باید به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار گیرد.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در حال حاضر تامین اجتماعی داروی «تی وان» را كه ارزانتر است به صورت رایگان در اختیار بیماران كلیوی قرار می‌دهد و بیماران در صورت تمایل برای مصرف «سلسپت» باید هزینه‌ای پرداخت كنند.

وی عنوان كرد: بیمارانی كه سال‌هاست سلسپت مصرف كرده‌اند، نمی‌توانند به طور ناگهانی داروی خود را تغییر دهند چرا كه احتمال دارد با این كار بدن آنان كلیه پیوندی را پس بزند.

رییس انجمن حمایت از بیماران كلیوی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تامین داروی بیماران كلیوی اظهار كرد: با واحد داروی وزارت بهداشت در راستا اضافه شدن دو تا سه داروخانه به جمع توزیع كنندگان داروهای بیماران كلیوی مذاكراتی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به فروش آزاد برخی داروهای بیماران كلیوی در داروخانه هلال احمر گفت: فروش داروهای بیماران كلیوی به قیمت آزاد را به وزارت بهداشت اعلام كرده‌ایم ولی مسوولان این وزارتخانه این موضوع را قبول ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha