چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: 273044

با افزایش سن، بدن ما تغییراتی در ترکیب خود را تجربه می کند. بر همین اساس، در شرایطی که توده ماهیچه ای بدن ما کاهش می یابد، توده چربی مسیری مخالف را طی کرده و بیشتر شده و به کاهش نرخ متابولیسم در حال استراحت منجر می شود.

5 عامل تاثیرگذار بر کاهش وزن

سلامت نیوز: با افزایش سن، بدن ما تغییراتی در ترکیب خود را تجربه می کند. بر همین اساس، در شرایطی که توده ماهیچه ای بدن ما کاهش می یابد، توده چربی مسیری مخالف را طی کرده و بیشتر شده و به کاهش نرخ متابولیسم در حال استراحت منجر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، هر فردی ممکن است به دلایلی مختلف در تلاش برای کاهش وزن خود باشد. برخی تنها قصد دارند احساس بهتر و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، در شرایطی که برخی دیگر به منظور تقویت سلامت و کاهش خطر مشکلات سلامت بالقوه قصد کاهش وزن خود را دارند.

به گزارش "مدیکال دیلی"، دلیل هر چه که باشد، اصول کاهش وزن کم و بیش یکسان هستند که اساسا شامل مصرف کالری کمتر نسبت به میزانی است که روزانه سوزانده می شود.

این چیزی است که به نام نرخ کاهش وزن شناخته می شود و باید آن را در محدوده سالم نگه دارید تا در تحقق هدف کاهش وزن خود موفق باشید. با این وجود، برخی عوامل وجود دارند که می توانند بر این نرخ تاثیرگذار باشند.


سن

با افزایش سن، بدن ما تغییراتی در ترکیب خود را تجربه می کند. بر همین اساس، در شرایطی که توده ماهیچه ای بدن ما کاهش می یابد، توده چربی مسیری مخالف را طی کرده و بیشتر شده و به کاهش نرخ متابولیسم در حال استراحت منجر می شود. این شرایط می تواند با افزایش سن، کاهش وزن را دشوارتر سازد.


خواب

در شرایطی که اغلب نادیده گرفته می شود، اما خواب اهمیت بسیاری برای کاهش وزن دارد زیرا طی آن بدن ما روند استراحت و ریکاوری را تجربه می کند. این به معنای آن است که خواب ناکافی می تواند تلاش های شما برای کاهش وزن را کم اثر یا بی اثر کند و حتی تمایل به مصرف غذاهای پر کالری را افزایش دهد که همگی می توانند به افزایش وزن شما منجر شوند.


جنسیت

ممکن است شبیه به یک عامل به نظر نرسد، اما در واقع این گونه است. به طور کلی، زنان در مقایسه با مردان از نسبت چربی به ماهیچه بیشتری برخوردار هستند و نرخ متابولیک آنها حدود 5 تا 10 درصد کمتر است. این به معنای آن است که زنان در مقایسه با مردان کالری کمتری می سوزانند، و کاهش وزن آنها با سرعت کمتری رخ می دهد.


کمبود کالری

برای کاهش وزن معمولا به تعادل کالری منفی نیاز دارید. با این وجود، باید اطمینان حاصل کنید که این کمبود کالری بیش از حد زیاد نباشد زیرا در این صورت به مشکلات سلامت بالقوه منجر می شود.


نقطه آغاز

این که وزن شما چقدر است نیز می تواند بر میزان وزنی که از دست می دهید، تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، وزنی که در ابتدا از دست می دهید به طور معمول متناسب با وزن بدن است. بر همین اساس است که افراد چاق‌تر در مقایسه با افرادی که لاغرتر هستند، به طور معمول وزن بیشتری از دست می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha