چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 273047

شادی علاوه بر این‌که یک حالت روانی است، با فرآیندهای شیمیایی بدن ما از جمله تعادل و عملکرد هورمون‌ها نیز مرتبط است. علائم زیر نشان می‌دهد هورمون‌های شادی در بدن شما شرایط سالمی ندارد:

علائمی که شما را شاد نشان نمی دهد!

سلامت نیوز: شادی علاوه بر این‌که یک حالت روانی است، با فرآیندهای شیمیایی بدن ما از جمله تعادل و عملکرد هورمون‌ها نیز مرتبط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، علائم زیر نشان می‌دهد هورمون‌های شادی در بدن شما شرایط سالمی ندارد:

افزایش وزن: کمبود هورمون دوپامین یکی دیگر از هورمون‌های شادی می‌تواند به افزایش وزن منجر شود، زیرا کمبود این هورمون تمایل به پرخوری و مصرف شیرینی‌ها را افزایش می‌دهد و ممکن است در شما اعتیاد به مصرف شیرینی‌ها ایجاد کند.

کاهش حس همدلی: مطالعات نشان می‌دهد میان احساس همدلی و سطح هورمون اکسی‌توسین، دیگر هورمون شادی‌آور در بدن، ارتباط وجود دارد. اگر احساس می‌کنید کمتر می‌توانید با دیگران احساس همدلی داشته باشید، احتمالا دچار کمبود اکسی‌توسین هستید.
سردرد: سردرد شما می‌تواند ناشی از کمبود هورمون پروژسترون -یکی دیگر از هورمون‌ها تقویت‌کننده روحیه -باشد. این نوع سردرد معمولا به شکل سردردهای میگرنی بروز می‌کند.

تمایل به خوردن شیرینی‌جات و چیپس: اگر تمایل زیادی به مصرف قندها و نشاسته‌ها دارید عامل آن می‌تواند پایین بودن سطح سروتونین یا هورمون شادی در بدن‌تان باشد. مصرف قندها و نشاسته‌ها باعث می‌شود روحیه بهتری پیدا کنید، اما این بهبود روحیه موقت است و پس از آن هورمون سروتونین به میزان بیشتری کاهش پیدا می‌کند و نیاز شما به مصرف قندها افزایش پیدا می‌کند.

بی‌خوابی: بی‌خوابی یکی از علائمی است که نشان می‌دهد دچار کمبود سروتونین هستد. کمبود سروتونین با مشکلات خواب و تغییرات روحی همراه است. کسانی که از استرس و افسردگی مستمر رنج می‌برند و سبک زندگی کم‌تحرک دارند معمولا دچار بی‌خوابی ناشی از کمبود سروتونین هستند.

لرزش دست‌ها: کمبود هورمون دوپامین می‌تواند حرکات غیرارادی بدن بر اثر انقباض ماهیچه‌ها را به دنبال داشته باشد. این مشکل اغلب در دست‌ها بروز می‌کند. البته لرزش دست‌ها می‌تواند از بیماری‌های عصب‌شناختی نیز ناشی شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha