سلامت نیوز : رییس اورژانس كشور گفت: در سال گذشته دو میلیون ماموریت فوریت‌های پزشكی در كشور انجام شد كه این اقدام برای نخستین بار در كشور روی داد.

به گزارش ایسنا، دكتر غلامرضا معصومی در اولین كنگره و جشنواره ملی فوریتهای پزشكی، افزود: در نوروز سال جاری 9/17 درصد ماموریت فوریت‌های پزشكی افزایش داشت اما فقط در 7/7 درصد از این ماموریتها منجر به انتقال بیمار به بیمارستان شد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود اظهار كرد: در چند سال اخیر جهش بزرگی در حوزه فوریتهای پزشكی اتفاق افتاده است و پایگاه‌ها، ماموریتها و نیروی انسانی فوریتهای پزشكی افزایش یافته است.


معصومی تاكید كرد: موضوع ارتقای كیفی همه جانبه خدمات در اورژانس پیش بیمارستانی مطرح است كه این ارتقا كیفیت هم درسطح علمی و هم درسطح كیفی باید صورت گیرد.

رییس اورژانس كشور با اشاره به مقاطع آموزشی فعالان فوریتهای پزشكی اظهار كرد: دوره كاردانی فوریتهای پزشكی آغاز شده است. این در حالیست كه برخی دانشگاه‌های تیپ یك مایل به پذیرفتن دانشجو در مقطع كاردانی نبودند. با این وجود برخی از آنها این مقطع را راه‌اندازی كردند. علاوه بر آن كوریكولوم دوره كارشناسی فوریتهای پزشكی تصویب شده است و از مهرماه سال جاری دانشجویان در این رشته نیز پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: در تلاش هستیم دوره كارشناسی ارشد فوریتهای پزشكی را راه‌اندازی كنیم و در سالهای آینده شاهد راه‌اندازی این دوره نیز خواهیم بود.

معصومی در پایان با اشاره به نقش فوریتهای پزشكی در نقشه جامع سلامت كشور اظهار كرد: برای تحقق امر نیاز داریم كه در حوزه‌های پژوهشی فعالیتهای بیشتری كنیم بنابراین كنگره فوریتهای پزشكی را برگزار كرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha