سلامت نیوز : دبیرعلمی چهاردهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران در این مراسم از تدوین نخستین دستورالعمل (Guid line) بیماریهای بومی اورولوژی در كشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل با هدف یكسان سازی شیوه‌های درمانی در كشور تدوین می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر علی رازی در مراسم برپایی كنگره انجمن اورولوژی ایران كه با حضور انجمن‌های اورولوژی اروپا، آسیا و كشورهای عرب و جمعی از پزشكان متخصص كشور در پژوهشگاه نیروی تهران برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر دستورالعمل بیماریهای بومی در آمریكا و اروپا تدوین شده و این دستورالعمل در آسیا در دست تدوین است.

وی با اشاره به جایگاه ایران از نظر دانش اورولوژی كه آن را در رتبه ممتاز كشورهای منطقه قرار داده است، تصریح كرد: انجمن اورولوژی ایران در نظر دارد، هرسال با محور قرار دادن چند بیماری شایع اورولوژی و پرداختن به آن در كنگره‌های سالانه این انجمن، نسبت به تهیه دستورالعمل بیماریهای بومی اورولوژی كشور اقدام كند.

دبیر علمی چهاردهمین كنگره اورولوژی ایران گفت: امسال دو موضوع اورولوژی زنان و اطفال با این هدف به عنوان تم اصلی این كنگره انتخاب شده كه پس از پایان كنگره نتایج آن در دستورالعمل بیماریهای بومی اورولوژی گنجانده خواهد شد.

وی از بی‌اختیاری ادرار درزنان كه از آن به عنوان «سرطان اجتماعی» نام برده می‌شود به عنوان یكی از محورهای كنگره امسال نام برد و گفت: انجمن اورولوژی ایران در نظر دارد، دستورالعمل بی‌اختیاری ادرار را كه شامل بررسی شیوع این بیماری و اتفاق نظر پزشكان روی راههای درمان این بیماری است در كنار چهار بیماری شایع دیگر پس از كنگره تدوین كند.

دكتر رازی تصریح كرد: چهاردهمین كنگره انجمن اورولوژی ایران با همكاری انجمن‌های اورولوژی اروپا، آسیا و كشورهای عرب برپا شده است.

وی از سرطان كلیه به عنوانی یكی از بیماریهای شایع‌ اورولوژی نام برد و یادآور شد: تا امروز تنها درمان شناخته شده آن، اعمال جراحی بوده اما امروزه با شیوه‌های «تارگت تراپی»، امیدهایی برای درمان‌های غیرجراحی سرطان كلیه بوجود آمده است.

دبیرعلمی چهاردهمین كنگره اورولوژی ایران اظهار داشت: در گذشته بیش از80 درصد مبتلایان به سرطان پروستات با علایم پیشرفته این بیماری و در مرحله انتشار سلول‌های سرطانی به پزشك مراجعه می‌كردند در حالی كه با افزایش آگاهی عمومی، هم اینك بیش از 80 درصد مبتلایان به این بیماری درمراحل اولیه به پزشك مراجعه می‌كنند كه این امر شانس بقای بیماران را افزایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha