سلامت نیوز : رئیس جامعه جراحان ایران با اعلام این خبر كه تمام اعمال جراحی قابل انجام در سراسر جهان، توسط متخصصان كشورمان انجام پذیر است، گفت: جامعه پزشكی ایران به هر شكل توانسته بیش از تمام بخش‌های دیگر كشور به خودكفایی نزدیك شود.

به گزارش ایسنا، دكتر ایرج فاضل در آستانه برگزاری سی و پنجمین كنگره جامعه جراحان ایران افزود: هیچ بخش دیگری از كشور به اندازه پزشكی، بی‌نیاز از دریافت كمك یا خدمت از خارجی‌ها نیست.

وی گفت: همه چیز برای درمان در كشور وجود دارد و دیگر نیازی به سفر خارجی به مراكز درمانی دنیا نیست مگر آن كه بیماری نادر و یا لاعلاجی وجود داشته باشد كه آن هم تا جای ممكن در داخل ایران قابل پیگیری و اقدامات درمانی است.

دكتر فاضل گفت: با گسترش تجهیزات پزشكی، امكانات و دستگاه‌های پیشرفته، درمان‌ها روز به روز گران‌تر می‌شود و این مساله به دلیل ضعف بیمه‌های درمانی یكی از دغدغه‌های مهم مردم و دولت به شمار می‌رود.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با تاكید بر این كه رابطه مالی میان پزشك و بیمار باید حذف شود، تصریح كرد: بیماری بیمه‌ها در كشور مشكل اساسی است و بخش بهداشت و درمان از بودجه كافی و موثر محروم بوده است، برای برون رفت از این مشكل مثل قدیم باید بیمارستانهای دانشگاهی رایگان خدمت كنند.

وی گفت: براساس برنامه‌های دولت، باید در این سالها مردم 30 درصد و دولت 70 درصد از هزینه‌های درمانی خود را پرداخت كنند كه این مساله اكنون برعكس رخ می‌دهد كه موجبات بروز مشكلات و فشارهای فراوانی به مردم و جامعه پزشكی را فراهم كرده است.

دكتر فاضل با اشاره به این كه دستمزد یك عمل جراحی در یك بیمارستان دانشگاهی در شیفت شب كمتر از دستمزد یك كارگر تعمیركار درروز است، افزود: ضعف بیمه‌ها و معوقه‌های پرداختی بیمه‌ها در كنار غیرواقعی بودن تعرفه‌ها موجب رواج دریافت زیرمیزی و پدیده‌های قبیحی در این راستا شده است.

وی پیشنهاد كرد تا با ایجاد كمیته‌های اخلاق پزشكی در هر یك از بیمارستانهای كشور، رضایت بیماران و همراهان آنان جلب شود.

دكتر فاضل گفت: اخلاق پزشكی و حرفه‌ای آموزشی نیست بلكه باید ترویج داده شود.

رییس پیشین فرهنگستان علوم پزشكی كشورمان با اشاره به این كه پیشرفت‌ها در علم پزشكی به مرور زمان بدست می‌آید، گفت: انتشار اخباری مانند كشف داروی درمان بیماری ایدز و یا درمان قطعی فلج و قطع نخاع نیازمند تامل و تدبیر بیشتر است.

وی در پایان به برگزاری سی‌وپنجمین كنگره جامعه جراحان ایران در تاریخ 16 تا 20 اردیبهشت ماه جاری اشاره كرد و گفت: طرح موضوعات مختلفی از جمله رابطه اقتصادی پزشك و بیمار، درمان‌های جدید و تكنیك‌های پیشرفته جراحی در بیماری‌ها، سرطان‌ها، پیوند اعضاء، تروما در سوانح و حوادث و اخلاق پزشكی اهم سخنرانی‌ها و میزگردهای امسال را به خود اختصاص می‌دهد.

گفتنی است، این گردهمایی در محل مركز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشكی جنب برج میلاد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha