سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 27310
سلامت نیوز : یک متخصص داخلی با بیان این‌ که تاکنون هیچ کشف و یا فرضیه اثبات شده‌ای مبنی بر کاهش چربی خون با استفاده از برخی مواد غذایی همچون آب غوره به ‌دست نیامده است، گفت: متاسفانه در بسیای از موارد افراد با تصور این که این نوع مواد غذایی می‌تواند جایگزین دارو شود، داروهای خود را قطع می‌کنند.

بابک رضایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار كرد: در چربی خون پایین، مصرف آب غوره و یا سبزی شوید می‌تواند تا حدودی مثمرثمر واقع شود اما در فشار خون بالا مصرف این مواد غذایی تغییری در میزان چربی خون ایجاد نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد تصور می‌شود عدد نرمال چربی خون در همه افراد یکسان است، تصریح كرد: افراد مبتلا به چربی خون باید توجه داشته باشند که عدد نرمال چربی خون در افراد مختلف یکسان نیست و وابسته به سن و یا بیماری‌های زمینه‌ای متفاوت است.

رضایی، کرخت شدن دست و پا، سرگیجه، سردرد و خواب آلودگی را از علائم ابتلا به چربی خون برشمرد و افزود: در برخی موارد نیز این بیماری علامتی نداشته و به واسطه انجام آزمایشات مربوطه ظاهر می‌شود.

این متخصص داخلی با اشاره به ‌اینکه بیماری چربی خون می‌تواند زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و در نهایت بروز سکته‌های قلبی و مغزی شود، یادآور شد: البته در صورت اصلاح رژیم غذایی و انجام حرکات ورزشی ممکن است فرد تا پایان عمر بدون هیچ مشکلی به زندگی خود ادامه دهد.

وی مصرف روغن‌ حیوانی، روغن‌های نباتی، خامه، کره، تخم‌مرغ، سس مایونز، گوشت قرمز و غذاهای پرچرب مانند کله و پاچه را برای بیماران مبتلا به چربی خون مضر دانست و خاطرنشان كرد: رعایت رژیم غذایی صحیح و مصرف دارو می‌تواند به ‌میزان قابل توجهی چربی خون را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha