یک جامعه‌شناس اعتیاد را عامل ۶۰ درصدی طلاق در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر معضل اعتیاد در کشور برطرف شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اصلاً به‌وجود نخواهد آمد.

۶۰ درصد طلاق‌ها به‌دلیل اعتیاد رخ می‌دهد

سلامت نیوز: یک جامعه‌شناس اعتیاد را عامل ۶۰ درصدی طلاق در جامعه عنوان کرد و گفت: اگر معضل اعتیاد در کشور برطرف شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اصلاً به‌وجود نخواهد آمد.

به گزارش سلامت نیوز، جمال احمدی در گفتگو با آنا با انتقاد از رسانه ملی درباره نداشتن برنامه مناسب در خصوص آگاه‌سازی مردم و جوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر گفت: متأسفانه برخی از جوانان به‌دلیل عدم آگاهی مناسب از عوارض مصرف حتی یک‌بار مواد مخدر، دست به این کار می‌زنند و برخی از آنها تخلیه انرژی را بهانه‌ای برای رفتن به مصرف مواد مخدر عنوان می‌کنند. این درحالی است که مواد مخدر مغز انسان را مختل می‌کند و مصرف مداوم آن سلول‌های حساس مغز را به‌طور کامل از بین می‌برد.

وی ادامه داد: اگر نشاط در جامعه فراهم باشد و جوانان مراکزی برای تخلیه انرژی خود داشته باشند شاید کمتر به سمت مصرف مواد مخدر بروند. از طرفی وزارت آموزش و پرورش نیز در بحث پیشگیری و آگاه‌سازی دانش‌آموزان مفید عمل نکرده است، چراکه متأسفانه امروزه شاهد ورود انواع مواد مخدر به‌ویژه ماده گل به مدارس و مراکز آموزشی هستیم که جای تأسف دارد.

این جامعه‌شناس با اشاره به اینکه برخی از افرادی که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند جوانان هستند اظهار کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان از مضرات مواد مخدر به‌خوبی انجام می‌گرفت امروزه با حجم بالای مصرف‌کنندگان مواد مخدر از قشر جوانان روبه‌رو نبودیم.

احمدی تصریح کرد: باید در مراکز آموزشی کلاس‌های مشاوره‌ای و روانشناسی با موضوع اعتیاد برگزار شود تا افراد با تمام زوایای مصرف مواد مخدر آشنا شوند تا در نتیجه به‌راحتی به سمت مصرف مواد مخدر نروند.

وی با بیان اینکه اعتیاد زمینه را برای بروز دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم می‌کند ادامه داد: متأسفانه فردی که معتاد باشد برای تأمین مواد مخدر مصرفی خود دست به هر کاری می‌زند. به‌طوری که امروزه علت بیش از ۴۰ درصد سرقت‌های خرد، اعتیاد است.

این جامعه‌شناس افزود: ۶۰ درصد طلاق‌ها به‌دلیل اعتیاد رخ می‌دهد، لذا اگر معضل اعتیاد در جامعه برطرف شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اصلاً در جامعه شکل نخواهد گرفت.

احمدی با اشاره به معتادان زن در جامعه گفت: مسئولان متولی باید نسبت به معتادان زن توجه بیشتری داشته باشند، چراکه اگر مادر خانواده اعتیاد داشته باشد بنیان خانواده سست و در نهایت خواهد ریخت لذا مسئولان با اقدامات پیشگیرانه و آگاهانه خود جلوی اعتیاد زنان را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha