دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت: "روز شماری صد روزه تا روز جهانی صلح"، 13 جون 2013 برابر با 23 خرداد ماه جاری گفت وضعیت اضطراری اقلیم تهدیدی برای امنیت و ثبات است.

وضعیت اضطراری اقلیم تهدیدی برای امنیت و ثبات

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت: "روز شماری صد روزه تا روز جهانی صلح"، 13 جون 2013 برابر با 23 خرداد ماه جاری گفت وضعیت اضطراری اقلیم تهدیدی برای امنیت و ثبات است.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش چنین است :
 
هر ساله در روز 21 سپتامبر(30 شهریور روز جهانی صلح)، سازمان ملل متحد همه ملت ها و مردم را فرا می خواند تا اسلحه خود را زمین گذاشته و تعهد خود به زندگی در هماهنگی با دیگران را مجددا تایید نمایند. همچنانکه امروز را به عنوان "روز شمار صد روزه تا روز جهانی صلح" آتی را گرامی می داریم، اینجانب عکس العمل جهانی در قبال این موضوع بهنگام را خواهانم.


" اقدام اقلیمی برای صلح "  حامل پیامی روشن است : وضعیت اضطراری اقلیم تهدیدی برای امنیت و ثبات است. همچنان که نواحی ساحلی و نواحی سرزمینی پست داخلی به مرور غیر قابل سکونت می شوند، میلیون ها انسان مجبور به یافتن امنیت و زندگی بهتر درجاهای دیگر می گردند. با رایج تر و شدید تر شدن رخ داد های آب و هوایی و بلایای طبیعی، مباحثات در مورد کاهش تدریجی منابع ممکن است منجر به تشدید منازعات مرتبط با اقلیم گردد.


اینجانب ماه گذشته بازدیدی ازمنطقه پاسیفیک جنوبی داشتم  و شاهد چالش هایی بودم که افراد خط مقدم در برابراین خطر موجود تحمل می کردند . اما تنها جزایر دور افتاده نیستند که آینده شان در خطر است. آن چه در آنجا اتفاق می افتد نمونه ای است برای تمامی بشریت. اقدام سریع اقلیمی الزامی جهانی است.


برای بسیج بلند پروازی مورد نیازمان، اینجانب در حال تدارک برگزاری "اجلاس سران برای اقدام اقلیمی" در 23 سپتامبر، در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک هستم. از رهبران جهان درخواست نموده ام با برنامه هایی مستحکم و واقع گرایانه بیایند تا اقدام برای اجرای توافقنامه پاریس را تسریع بخشیم و تغییری محوری به سمت آینده ای پاک تر، ایمن تر و سبزتر ایجاد نماییم. در راستای این تلاش، آنان با صدای پرشور زنان و مردان جوان در سرتاسر دنیا حمایت خواهند شد که درک می کنند آینده شان در خطر است.


این نبردی برای زندگی ما و مسابقه ای در برابر زمان است. ما می توانیم و باید برنده شویم. راه حل ها در دستانمان است: مالیات بر آلودگی وضع نمایید نه برمردم؛ یارانه سوخت های فسیلی را قطع کنید؛ ساخت نیروگاه های ذغال سنگی جدید را تا سال 2020متوقف سازید؛ بر اقتصاد سبزو نه اقتصاد خاکستری تمرکز نمایید. 

اینجانب بر حمایت مستمر شما نسبت به تلاش برای ساختن دنیایی حساب می کنم که در آن بتوان هر روز در هماهنگی با محیط زیست و یکدیگر زندگی نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha